صفحة 13 من 88 الأولىالأولى ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 63 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 181 إلى 195 من 1310

الموضوع: حصرياً على عرب هاردوير: شرح فيديو باللغة العربية لشهادة MCSE الإمتحان 70-270

عضو الصورة الرمزية abuali

رد: >>>>>>>>>>كورس MCSE بالعربي و ببلاش مجانا ( شرح حصرى متجدد دائما ) <<<<<<<<<<<

ممتاز على المجهود Gouda

ومنتظرين منك المزيد جعله الله فى ميزان حسناتك

وكل سنة وانت بخير على مشروعك الخيري في شهر الخير

عضو

رد: >>>>>>>>>>كورس MCSE بالعربي و ببلاش مجانا ( شرح حصرى متجدد دائما ) <<<<<<<<<<<

الف شكر يا مشرفنا العزيز على الافادة
    والرابط ده فيه مقارنه بين انواع النسخ https://www.microsoft.com/technet/wi...s/compare.mspx

عضو

طيب بالنسبه للنسخه اللى حضرتك حاتطها يا مشرفنا العزيز ايه نظمها ؟ امسحها يعنى ولا هتفهمنى ايه الحاجات اللى فيها دى ؟

عضو الصورة الرمزية e_bawadi

Talking رد: >>>>>>>>>>كورس MCSE بالعربي و ببلاش مجانا ( شرح حصرى متجدد دائما ) <<<<<<<<<<<

Windows server standard edition : مصمم للشركات ذات الاعمال او الشبكات المحدودة و يمكنك استعمالة كـ File print OR Applications server و هو يدعم فقط 4 برسسور و ايضا فقط 4GB من الرمات.

Windows Server Enterprise edition: مصمم للشركات ذات الاعمال او الشبكات المتوسطة او العادية و هو اكثر سهولة و سرعة فى العمل و قد اصدرت ميكروسوفت خطين انتاج من نسخة ويندوز للشركات الخط الاول يدعم تقينة الـ 32bit و الخط الثانى يدعم الـ 64bit و يدعم اكثر من 32GB و من البروسسور يدعم اكثر من 8 بروسسور.

Windows Server Data Center: و هذة الاصدارة من ويندوز سيرفر ذات حالة خاصة فهيا مصممة فقط للشركات العملاقة و يستطيع ويندوز داتا سنتر ان يخدم اكثر من 5000 CLIENT بسرعة و بسهولة تامة و يدعم WINDOWS DATA CENTER اكثر من 64GB من الرمات و يدعم اكثر من 64 بروسسو.

Windows Sever Web Edition: ويندوز ويب ايديشن ليس مصمم للشركات او بمعنى اصح ليس مصمم لكى يتم تنصيب دومين علية ( و هو بالطبع يستطيع تنصيب دومين لكن لا يستحب ) و هو مصمم اكثر للشركات التى تعمل كمستضيفة للمواقع او شركات الـ web hosting و يمكن windows web edition ان يعمل سيرفر للبريد الاكترونى او سيرفر FTP :p

عضو برونزي الصورة الرمزية Scorpion007

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة algendy مشاهدة المشاركة
    طيب بالنسبه للنسخه اللى حضرتك حاتطها يا مشرفنا العزيز ايه نظمها ؟ امسحها يعنى ولا هتفهمنى ايه الحاجات اللى فيها دى ؟

نعم اخى الجندى ؟؟ اسف لتاخر الرد ..
    النسخى اللتى معك Enterprise Edition وهى جيدة لكن انا لم اجربها من قبل لكى اشرح لك تفاصيلها .. اعتقد انك جمعت الملفات وحصلت على ملف الايزو كل ما عليك هوة نسخ الملف على اسطوانة CD عادى بواسطة النيرو وابدا فى عملية التنصيب

اريد ان اعرف اين مشكلتك هل انت الان لم تستطيع تنصيبها ام لم تعرف ماهى الملفات اللتى بداخلها ولكنك ستبت النسخة بنجاح ؟؟

نسخة الاخ E_bawadi تعتبر اشمل لكن النسخة اللتى وضعتها بها Service Pack 2
    [CENTER][COLOR="Red"][SIZE="5"]Too Fast Too Furious[/SIZE][/COLOR][/CENTER]

[CENTER][IMG]https://img118.imageshack.us/img118/2033/needforspeedprostreet01yq9.jpg[/IMG][/CENTER]

عضو

بالنسبة لنسخه الاخ E_bawadi صطبتها وشغلتها ومفيش مشاكل فيها حتى ما طلبتش السيريال وتمام
    انما نسخة حضرتك هى مشكلتى معاها ان فيها ملفات كتير مش عارف استخدم انى ملفات منها فيها فى الاول فولدرين 3KVE و 3KVS فيهم ملفات system مش عارف بتاعت ايه و فولدر english وفيه نسختين ؟ بس عموما انا خلاص اشتغلت دلوقتى بنسخة الاستاذ E_bawadi ومتشكر جدا يا استاذنا العزيز

عضو برونزي الصورة الرمزية Scorpion007

طب تمام .. ان المشكلة اتحلت وتابع بقى بقيت الكورس مع الاستاز احمد جودة

عضو

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا شباب
    كل سنة وانتم طيبين بحول رمضان الكريم
    اتفضلوا الجزء الاول من الفصل الرابع
    ياريت تتفرجوا عليه بعد الفطار علشان تكون كباية الشاي جاهزه
    ربنا يوفقنا جميعا يا رب
    اتفضلوا نزلوه من هنا

https://www.4shared.com/file/2430514...72c-part1.html

او من هنا
    http://www.coursat.net/courses/mcse/...272c-part1.rar
    بك أستجير ومن يجير سواكا .. فأجر ضعيفا يحتمي بحماك !!
    إني ضعيف أستعين على قوى .. ذنبي ومعصيتي ببعض قواكا !
    أذنبت ياربي وآذتني ذنوب .. مالها من غافر إلا كا !!
    دنياي غرتني وعفوك غرني .. ماحيلتي في هذه أو ذا كا !!

عضو الصورة الرمزية ahmedscondo

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gouda2000 مشاهدة المشاركة
    ربنا يوفقنا جميعا يا رب
    اتفضلوا نزلوه من هنا

او من هنا
    http://www.coursat.net/courses/mcse/...272c-part1.rar

الف شكر على الدرس الجديد وكل سنه وانت طيب
    حسبى الله لا إله إلا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gouda2000 مشاهدة المشاركة
    ربنا يوفقنا جميعا يا رب
    اتفضلوا نزلوه من هنا

او من هنا
    www.coursat.net/courses/mcse/70-270/04-2272c-part1.rar

تسلم يا ريس
    بس ليه انت مش بتكمل على الموضوع الاساسي

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة A.G.A مشاهدة المشاركة
    تسلم يا ريس
    بس ليه انت مش بتكمل على الموضوع الاساسي
    بص ديه كانت مقدمة بس
    بس انا ماشي في موضوعي الاساسي
    ديه معلومات عن الهاردوير لازم اللي يزاكر الموديل ده يكون عارفها
    انا كتير ناس كلمتني بتعرف تتعامل مع الويندوز والسوفتوير بس متعرفش تفتح جهاز او حتى تعرف شكل مكوناته ايه
    بص انا سجلت الجزء الثاني من الفديو و لما تشوفه ان شاء الله هتعرف انا شرحت كل اللي فات ليه
    متالئش اي حاجه انا بشرحها بكون هستعملها بعد كدة
    بك أستجير ومن يجير سواكا .. فأجر ضعيفا يحتمي بحماك !!
    إني ضعيف أستعين على قوى .. ذنبي ومعصيتي ببعض قواكا !
    أذنبت ياربي وآذتني ذنوب .. مالها من غافر إلا كا !!
    دنياي غرتني وعفوك غرني .. ماحيلتي في هذه أو ذا كا !!

عضو برونزي

جزاك الله خيرا و ربنا يكرمك و يجعل هذا العمل في ميزان حسناتك
    انت شجعتني أأبدا في ال mcse بجانب سيسكو بس علشان الوقت بقي انا هاعتمد في ال mcse علي الشرح بتاعك بس علشان انا اصلا مركز في سيسكو شوية
    و اعتقد ما قرأت الثناء الكبير اللي علي حضرتك و كمان انا قابلت بعض الناس اللي واخدة الكورس اصلا لكن متابعة شرح حضرتك و معجبة بيه
    اعتقد أنه كفاية علي متابعة انسركتور كبير زي حضرتك
    و أسأل الله أن يجعل هذا العمل كصدقة جارية بالنسبة لك
    يبني و بينك كان نفسي أعمل حاجة زي كده في ال Ccna مثلا بس لومارك طبعا قام بالواجب كله و مش ينفع نشرح هناك بعض شرحه
    عموما كل سنة و انت طيب و يتقبل منكم سائر الاعمال و يجعل هذا العمل في ميزان حسناتكم و يربي لكم اعمالكم حتي تلقوها كالجبال حسنات يوم القيامة و يتقبل منكم الصيام و القيام
    معلش بقي طولت عليك بس انا مش كنت بدخل القسم ده كتير و فوجئت قريب جدا بالموضوع الجميل ده
    و حبيت اشكر القائم عليه قال النبي صلي الله عليه و سلم " من لم يشكر الناس فلم يشكر الله "
    فجزاك الله خيرا

عضو فضي الصورة الرمزية lumark_s

والله يا أستاذ محمد إنه لأحب على قلبي أن أرى أي من الإخوان يقوم بأي عمل، لو في نفسك يا أخي تعال حط إيدك في إيدي، انا اللي خلاني أبدأ هذا العمل إنه مفيش حد عايز يعمله، وبصراحة عايز أوقف عملية الإنهيار اللي شايفها بين بعض الشباب للأسف وهي النجاح بسبب الإعتماد على الباسفور شور وغيره، لذلك حبيت أتحرك بسرعة عشان انا مسلم وهم إخواني وميصحش أشوف ناس بتنهار وانا واقف أتفرج !!

بس لو عايز يا ريس تخش تشرح اي حاجة أنا يا ريس أضرب لك تحية وسلام من قلبي وأكون أول طلابك ومتابعينك يا أستاذ محمد، إنت بس أمر ونحن ورائك يا ريس.

أرجوكم يا أحبة من يجد لديه المقدرة أن يشرح فلا يتقاعس عن خدمة الإسلام والمسلمين، هذه آمانة في أعناقنا أن ننشر العلم باللغة العربية، من لديه المقدرة أن يشاركنا في هذا المشروع فليتفضل مشكوراً ويحذو حذو أستاذنا ومعلمنا الأستاذ أحمد جودة.
    CCIE Voice # 26926
    CCIE R&S # loading
    اللهم لك الحمد والشكر حتى ترضى ... ولك الحمد والشكر إن رضيت

عضو الصورة الرمزية e_bawadi

جزاك الله خيرا يا باشمهندس احمد وبارك الله لك ربنا يجعل هذا العمل فى ميزان حسناتك ان شاء الله

عضو

أعرف ناس كتير يعرفوا ربع الي تعرفه ويزعلوا لو حد ألهم يا أستاذ بدل (باش مهندس) وحرصهم مقتصر بس على المكسب المادي(شهرة ومال)
    وأعتقد أن حضرتك توافأني أن في مجال حضرتك مدعيين كتير وناس كتير بتعمل فلوس في المجال داه من الأونطه والنصب
    لكن الخير في وفي أمتي إلى يوم الدين
    سدأني يا أخي العزيز وأنا والله لا أبالغ أن أولتلك أن حضرتك بتفكرني بالأمام البخاري
    كان الأمام يسافر من القاهرة لأسوان لأن في (أشاعة ) بتأول أن في واحد هناك عنده رواية لحديث ما يعرفهاش
    وبمجرد ما يروح يفرح الشخص ويستقبل الأمام بترحاب شديد وبالأحضان فيقرر الأمام أنه ما يخدش منه الرواية لأنه ببساطه بالغ في الترحاب ويرجع تاني من سفر دام لحوالي شهر وكما لو أنه كان في فسحة ويرفضها من آخر لأنه بيحاول يمسك حصانه الهارب منه عن طريأ تظاهره بأنه معاه في أديه أكل للحصان ويعتبر دا نوع من أنواع الكدب, كل المجهود الخرافي داه لو كان بيعمله لشهرة أو لمال كان بأه ملياردير عصره لكن بعد مماته كان حد هايتفكره؟ ويا ترى فلوسه كانت هاتخلي الأجيال الي بعد تفتكره؟ ما أظنش
    لكن احنا كلنا بنفتكر البخاري وبنحبه بعد مئات السنين من وفاته لأنه ببساطه كان معنى النجاح وقيمة الشخصية بتعني أعلاء كلمة الله في الأرض
    وهو داه اللي انت بتعمله يا أستاذ أحمد مجهودك داه لو قيمناه بفلوس فهو يساوي الافات لكن في أشياء أخرى مثل حب الناس الي زيي والي أكبر من كل داه هو رضا الله سبحانه وتعالى
    ربنا يسدد خطاك ويوفائك
    وكل عام وانت بخير
    وآسف للأطالة

صفحة 13 من 88 الأولىالأولى ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 63 ... الأخيرةالأخيرة