النتائج 1 إلى 4 من 4

الموضوع: Phantom 410

عضو

Phantom 410

السلام عليكم

الله يخليكم محتاج مساعدتكم يا اخوان لدي مشكل في كيسة phantom 410 و هو ان POWER LED و HDD LED لا تشتعل مع ان الوصلات مربوطة بلوحة الام

بدي حل شباب

عضو تقنى - عرب هاردوير
    Hardware Expert
    الصورة الرمزية banasonic

رد: Phantom 410

عليكم السلام
    هل تقصد اخى الليد اى الاضائه لا تعمل مع ان المازر بورد تعمل وتقوم ؟ اذا كان كذالك فالارجح اخى انك عكست التوصيلات (موجب وسالب) فكما قلت انت انك قمت بتركيبها فى المكان السليم فقط قم بتجربه عكس التركيبه نفسها جرب وشوف
    اما اذا لم تعمل اذن يوجد عطب ما فى هذه الليدات تقم بشراء ليد (الوصله الكامله مع الليد والسلك ) وتقم بتركيبها للتجربه ممكن تلاقيه مستعمل او من كيس قديم عن اى حد بتاع صيانه او اى شركه وممكن تلاقى منها جديد
    HEMA AMA ALLAH

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة banasonic مشاهدة المشاركة
    عليكم السلام
    هل تقصد اخى الليد اى الاضائه لا تعمل مع ان المازر بورد تعمل وتقوم ؟ اذا كان كذالك فالارجح اخى انك عكست التوصيلات (موجب وسالب) فكما قلت انت انك قمت بتركيبها فى المكان السليم فقط قم بتجربه عكس التركيبه نفسها جرب وشوف
    اما اذا لم تعمل اذن يوجد عطب ما فى هذه الليدات تقم بشراء ليد (الوصله الكامله مع الليد والسلك ) وتقم بتركيبها للتجربه ممكن تلاقيه مستعمل او من كيس قديم عن اى حد بتاع صيانه او اى شركه وممكن تلاقى منها جديد
    الله اعلم اخي الاصل مش انا لي مركب الكابلات بس لما شفت من نافذة الكيسة وجدتها موصولة عادي ربما التقني ركبها خاطئة

عضو فضي الصورة الرمزية khaled moh

ممكن تكون انت بدلت احد الوصلات حاول تقرا الكلام كويس لان الخط صغير على اللوحة
    ركز اثناء التركيب وان شاء الله تشتغل معاك ربما تكون لم تضع الوصلات باماكنها

المفضلات