بسم الله الرحمن الرحيم

فى تصريح فريد من نوعه حقا!
على الرغم من الضباب المحيط تماما بشريحة ان فيديا القادمة GT300 كمواصفات وأرقام حتى! لكن شئ واحدأكيد! بعض الناس ممن شاهدوا أداء كروت ATI الأخيرة يكادوا يجزمون أنه الجيل القادم من ان فيديا سيكون أقوى!!!!!!

"من هم بعض الناس؟":ah32:

ومعروف من الأن انه سيكون من ال GT300 كروت بنكهة ال GX2 فلا داعى للخوف من نكهة ال X2 المنافسة خاصة من الخصم المخيف X2!

كل ما نستطيع تأكيده أن GT300 ليس كما يقال GT200 on Steroids أو لس فقط نسخة 40 نانومتر ودعم ل DX11 من GT200 فهو شريحة جديدة تماما ومختلفة تماما , وتتوقع العديد من العناصر فى سوق الصناعة أنه هذه الشريحة أول تغيير ثورى على حد زعمهم من شريحة G80 الأسطورية

حتى الأن أخير تاريخ متوقع لطرح معلومات أكيدة عن GT300 هو أخر نوفمبر, لننتظر ونرى

المصدر هنـــــــــــــــــــــــــــــــا

كالعادة عودة بشوية أفكار غريبة!

1- الكلام كلام , ما أسهله وما اجمله ,
2-برة الناس لما بتشوف لعبة ك Demonstation بتقول مثال حلو أوى
No Gameplay , No Pay!
يعنى لو مش حشوف اللعبة فعلا , مش دافع مليم أخضر!
نفس الكلام هنا
حتى صدور كلام رسمى , لا تعليق أكتر من :rolleyes:
3- فى جملة حلوة جدا شفتها , Nvidia’s GTX295 will have the GT300 for lunch
يعنى كارت GT300 حيعمل من 295 وجبة فطار خفيفة , سناكس , يعنى أقوىة منه مرات
أساسا ده المفروض!!!!!!!!!!!! امال ليه بنطور؟
4-دى حركة تانية من معسكر ان فيديا عشان بس تعمل قلق ل ATI ! انا شايف كلامها ده بيقلق مشجعيها! مش الأعداء
5-انا واثق تماما الجيلين القادمين من GPUs من الشركتين , حيبقوا أقوياء جدا
خليكم بس فاكرين كلمتى دى
Physx will be a phase shift in the market
اللعب على الفيزيكس مش على الكروت والكرة في ملعب ال Developers لأول مرة فى الصناعة دى
الأول كانت مشكلة مين أسرع
انا واثق الكارتين حيكونوا عفاريت سرعة
بس كل كارت بيقدم ايه لمين وحيستفاد أد ايه
هنا اللعب
ATI عمرها ما حتهمل ال Physx كتقنية "مش المقصود هنا محرك الأخضر " و nV جربت الاحتكار السئ جدا , فأكيد حتعيد ترتيب أوراقها , الشركات تعلمت أكيد انها حرب طاحنة لو مش حتضمن لنفسها مكان محايد فأكيد حتتطحن فى النص لأنها حرب كل يوم كل طرف كاسب وخاسر
أكيد الشركات حتحايد كمان عشان ميتخربش بيتها

كان معكم اخوكم الاخضر , لو بظت أفكار تانية فى راسى , حطرحها للنقاش اكيد