النتائج 1 إلى 15 من 61

الموضوع: مصر.. دماغى راحت واعصابى تلفت عاوز اشترى جهاز ب 1750 AMD

العرض المتطور

المشاركة السابقة المشاركة السابقة   المشاركة التالية المشاركة التالية
    عضو برونزي

رد: مصر.. دماغى راحت واعصابى تلفت عاوز اشترى جهاز ب 1750 AMD

ماشاء الله والله الأخوة ما قصّروا معك أبداً وخصوصاً masklove و vmidov، بارك الله فيهما ..
    Western Digital Blue 320GB AAJS 8M Cache SATAI
    اعتقد من الحكمة شراء AAKS الذي بذاكرة تخزين مؤقت قدرها 16MB، مقابل زيادة في كم جنيه فقط ، حيث سيعطيك فرق ملحوظ في زمن الاستجابة وخاصّةً لأنّه بسرعة دوران ثابتة (7200 لفّة)، أيضاً القرص المذكور قد توقّفت WD عن انتاجه منذ فترة.

عضو ذهبي الصورة الرمزية vmidov

رد: مصر.. دماغى راحت واعصابى تلفت عاوز اشترى جهاز ب 1750 AMD

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة masklove مشاهدة المشاركة
    ما شاء الله يا استاذ vmidov علي الرد لا يمكن التقييم بسبب السمعات
    بس انا لي رأي مختلف شويه
    لو انت مش ناوي تحدث كل شويه هات الجيجابايت عادي جدا
    يعني هي مش فارقة الا في بروسيسور غالي قوي
    يعني لو وجب التحديث في المستقبل وكان الل 955 وال 965 موجودين يجيب ال 955 اللي هو 125W وهيدي له اداء اسطوري برضه + ان فرق الثمن بين الجيجابايت وال MSI هو 10 جنيه فقط
    مدام الرجل قلقان قوي من MSI (رغم انها ممتازة) فلا داعي لزيادة قلقه يجيب gigabyte عادي ومش هتفرق
    لما يجي يحدث ان شاء الله اكيد هيلاقي بروسيسورات 125W و 95W و 65W قويه ليحدث لها
    بالعكس أخويا Masklove حضرتك اللى تستحق كل التقييم على مجهوداتك فى القسم ربنا يقويك ويكرمك على مساعدتك للأخوه هنا
    وبالنسبه للتقييم متشغلش بالك أبدا يكفينى أن يستفيد صاحب الموضوع من الرد ويكفينى رد أخ محترم زيك انت والاخ bigmaster

بس أحب أقتباس كلام حضرتك عشان أوضح لأخونا صاحب الموضوع الفكره

مدام الرجل قلقان قوي من MSI (رغم انها ممتازة) فلا داعي لزيادة قلقه يجيب gigabyte عادي
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bigmaster مشاهدة المشاركة
    ماشاء الله والله الأخوة ما قصّروا معك أبداً وخصوصاً masklove و vmidov، بارك الله فيهما ..

اعتقد من الحكمة شراء AAKS الذي بذاكرة تخزين مؤقت قدرها 16MB، مقابل زيادة في كم جنيه فقط ، حيث سيعطيك فرق ملحوظ في زمن الاستجابة وخاصّةً لأنّه بسرعة دوران ثابتة (7200 لفّة)، أيضاً القرص المذكور قد توقّفت WD عن انتاجه منذ فترة.
    شكرا ليك استاذ bigmaster
    للأسف القرص اللى حضرتك ذكرته غير موجود فى السوق المصريه أفضل ما هو موجود من فئه 320GB هو الBlue AAJS
    [CENTER][CENTER][SIGPIC][/SIGPIC]

[B][FONT=Impact][SIZE=3][COLOR=Navy]أعتذر منكم إخوانى الأعزاء لأننى لا أعتقد أننى سأقوم بأى مراجعات أخرى وحتى من الممكن ألا أتابع المنتدى العزيز مره أخرى وقد أتابعه من حين لأخر ... الله وحده أعلم
    عموما يكفينى أننى تشرفت بمعرفه الكثير من الأشخاص المحترمه من هذا المنتدى العظيم وأرجو أن يدوم الود سواء كنت قريبا أو بعيدا عن المنتدى
    وبالطبع هناك قله تمنيت أننى لم أكن تعرفت إليهم قط أطلب من الله أن يهديهم ويوفقهم
    وأرجو أن أكون قد إستطعت رد ولو شئ بسيط من الجميل لمنتدانا وما تعلمته منه على مر السنين السابقه
    شكرا لكل أعضاء عرب هاردويير ولكل من قدم لى مساعده عن قصد أو غير قصد[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][/CENTER]
    [/CENTER]