صفحة 119 من 159 الأولىالأولى ... 19 69 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1,771 إلى 1,785 من 2379

الموضوع: أسعار و اخبار الموبايلات في السوق المصريه

عضو

رد: أسعار و اخبار الموبايلات في السوق المصريه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moriatte مشاهدة المشاركة
    على فكرة ال N82 امكانياته محترمة جدا :eek:
    جى بى اس وكاميرا 5 ميجا بفلاش وراديو ووايرلس لان
    ومش رخيص
    دا أغلى من ال X6 كمان
    عيبه الوحيد البطارية ضعيفة جدا
    المشكلة فعلا انك ممكن تجيبله أيفون ولا حاجة ومايعجبهوش
    خليه ينقى الموبايل الى يعجبه بنفسه وتجيبهوله
    طب مين احسن الاى فون 4 و لا اتش تى سى ديزاير و لا الجالاكسى

عضو ذهبي الصورة الرمزية Coolman4now

- الجالاكسى أس بدون تردد.
    [CENTER][B][SIZE=2]You think that you're strong, but you're weak[/SIZE][/B]
    [/CENTER]

عضو برونزي الصورة الرمزية moriatte

والله لو هتدور على الشكل الشيك والبرستيج يبقى الأيفون
    لو هتدور على الامكانيات يبقى الجالاكسى
    عموما انت تجيب الاتنين
    واللى مايعجبش الحاج فيهم تديهولى هدية :D
    [CENTER][B][SIZE=4][COLOR=blue]ولا تهنوا ولا تحزنوا وأنتم الأعلون ان كنتم مؤمنين[/COLOR][/SIZE][/B][/CENTER]
    [CENTER][SIZE=4][COLOR=blue]--------------------[/COLOR][/SIZE][/CENTER]
    [CENTER][B][SIZE=4][COLOR=blue]لكي لا تأسوا على مافاتكم ولا تفرحوا بما آتاكم والله لا يحب كل مختال فخور[/COLOR][/SIZE][/B][/CENTER]

عضو ذهبي الصورة الرمزية Mezoxin

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Coolman4now مشاهدة المشاركة
    - الجالاكسى أس بدون تردد.
    إزيك يا فادي باشا

أنا بفكر جديا في ال جلاكسي S بقالي فتره , لكن شكلي حستقر علي ال bb torch , طبعا قرار غريب لكن اسمعني :D

أنا عاوز اجيب جهاز استخدامه الاساسي للتصفح و أكون متصل بالنت طول ما أنا خارج المنزل , يعني عاوز internet package و يفضل إنه يكون unlimited , موبنيل ال bb internet service عندها unlimited مقابل 95 جنيه شهريا , و أنا حاليا مشترك بالخدمه دي و مجربها علي جهازي ال bb 9300 , هل في خدمه شبيهه مقدمه من موبينيل أو أي شركه اخري في حدود نفس السعر , لأن أقل حاجة سمعت عنها تقريبا كان 195 جنيه شهريا
    [CENTER]

[/CENTER]

[CENTER][IMG]https://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=Mezoxin/t=155660[/IMG][/CENTER]

عضو برونزي الصورة الرمزية EL-MARIACHY

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Doctor X مشاهدة المشاركة
    سلام عليكم شباب

دلوقتي انا عندي فرصه لواحد من ال 3 موبايلات دول تنصحوني بانهي واحد فيهم ؟؟

- Nokia N8
    - HTC HD2
    - SE Xperia X10

و التلاته بنفس السعر تقريبا مش فارق فايه رايكم عاوز اسرع و اسهل حاجه في الاستخدام و يكون كاميرا كويسه صور مش مهم الفيديو و جي بي اس و اكبر ذاكره ؟؟

شكرا شباب

بص يا دكتور , أفضلهم فى الشاشات ال N8 لأنها AMOLED وديه بتبقى جميله , و الباقى TFT , أنا شوفت ال TFT و الSUPER AMOLED و كانت الأخيره روعه بطريقه ممتازه
    + ميزه الشاشه الAMOLED انك تقدر تشوفها فى الشمس كويس جداً عكس باقى الموبيلات الTFT

أفضلهم فى الكاميرا هو الN8 أيضاً ب12ميجا , ولكن الSE أفضل فى تصوير الفيديو ال HD

بعدين يوجد نقطه هامه , حضرتك معاك ال X6 صح؟ , الX6 شاشته 16ميلون لون , الSE و ال HTC HD 2 شاشاتهم 65ألف لون فقط فكده حضرتك يعتبر انك بتعمل DOWNGRADE بدلاً من UPGRADE فى الشاشات فقط

انما N8 أبطأ من الSE و ال HTC

فمن وجهة نظرى انك لو عايز شاشه جميله تتفرج بيها على الأفلام و كده , فأنصحك بال N8

انما لو عايز إمكانيات فعليك بال HTC HD2

و برضه إنتظر باقى النصائح
    [CENTER][FONT=lucida sans unicode][SIZE=4][B][COLOR=#B22222]>>> كرسى الأعتراف <<<[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]
    [CENTER][FONT=franklin gothic medium][B][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=254978"][COLOR=#008000]الموضوع الموحد للإستفسارات البسيطة للأعضاء حول البطاقات الرسومية.[/COLOR][/URL][/SIZE][/B][/FONT]
    [/CENTER] [CENTER][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic] -----------------------------------[/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"]
    [/URL][/SIZE][/FONT][/B][I][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"][COLOR=#0000ff]Acer 27 3D vision ready + Nvidia 3D [/COLOR][COLOR=#008000]wireless[/COLOR][COLOR=#0000FF] & [/COLOR][COLOR=#008000]wired[/COLOR][COLOR=#0000FF] glasses + GTX 570 TWIN FROZR II[/COLOR][/URL][/SIZE][/FONT][/B][/I]
    [COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][FONT=verdana][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=253989"][COLOR=#0000ff][SIZE=2]Thermal-take Challenger Ultimate gaming keyboard >> REVIEW[/SIZE][/COLOR][/URL][/B][/FONT]

[/CENTER]
    [CENTER][COLOR=#4b0082][SIZE=3][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=251564"]ASUS XONAR DX unboxing and small review[/URL][/B][/SIZE][/COLOR][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][SIZE=3][COLOR=#2f4f4f][FONT=times new roman]-----------------------[/FONT][/COLOR][/SIZE][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B][COLOR=Blue][I]
    ربي اسقي أمي الفرح دون اكتفاء - فإني احبها فلا تريني فيها بأسا يبكيني[/I][/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    --------
    [/CENTER] [CENTER][FONT=Times New Roman][B][COLOR=Black][I][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=176384"][SIZE=3][COLOR=DarkGreen]طرائف و فكاهات مضحكه:D[/COLOR][/SIZE][/URL][/I][/COLOR][/B][/FONT]
    [/CENTER]

عضو برونزي الصورة الرمزية optimus prime

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mezoxin مشاهدة المشاركة
    إزيك يا فادي باشا

أنا بفكر جديا في ال جلاكسي S بقالي فتره , لكن شكلي حستقر علي ال bb torch , طبعا قرار غريب لكن اسمعني :D
    انا برضه شكلي هجيب التورش ع اخر السنة
    بس مش علشان موضوع النت لان النت معايا مش فارق جامد وانا خطي فودافون ومش ناوي اغيره
    انا عايز اجيبه علشان حوار التاتش سكرين والسلايد والكيبورد الكاملة
    وكمان شكله عاجبني وعايز اجيب موبايل نضيف غير النوكيا بقى
    بس المشكلة سعره عالي شوية
    [CENTER][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=242687"]همسة في أذن مستخدمي التورنت :)
    [/URL]
    [IMG]https://card.josh-m.com/live/deluxe/Ahmed Hassan33.png[/IMG][/CENTER]

عضو ذهبي الصورة الرمزية Doctor Medo

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EL-MARIACHY مشاهدة المشاركة
    بص يا دكتور , أفضلهم فى الشاشات ال N8 لأنها AMOLED وديه بتبقى جميله , و الباقى TFT , أنا شوفت ال TFT و الSUPER AMOLED و كانت الأخيره روعه بطريقه ممتازه
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EL-MARIACHY مشاهدة المشاركة
    + ميزه الشاشه الAMOLED انك تقدر تشوفها فى الشمس كويس جداً عكس باقى الموبيلات الTFT

أفضلهم فى الكاميرا هو الN8 أيضاً ب12ميجا , ولكن الSE أفضل فى تصوير الفيديو ال HD

بعدين يوجد نقطه هامه , حضرتك معاك ال X6 صح؟ , الX6 شاشته 16ميلون لون , الSE و ال HTC HD 2 شاشاتهم 65ألف لون فقط فكده حضرتك يعتبر انك بتعمل DOWNGRADE بدلاً من UPGRADE فى الشاشات فقط

انما N8 أبطأ من الSE و ال HTC

فمن وجهة نظرى انك لو عايز شاشه جميله تتفرج بيها على الأفلام و كده , فأنصحك بال N8

انما لو عايز إمكانيات فعليك بال HTC HD2

و برضه إنتظر باقى النصائح
    طيب يعني الن 8 ابطا كتير عن الاتنين التانين و هو فين من الاكس 6 من ناحية السرعه لاني شايف الاكس 6 كويس جدا في الحته دي ؟؟

و شكرا لرايك

- هاتف Nokia N8 هو أسرع هاتف سمبيان على وجه الأرض حاليا.

- نوكيا أثبتت فعلا أنه أسرع هاتف بنظام سمبيان تم صناعته حتى الأن.

- أستعملت الهاتف كثيرا جدا وأكاد أجزم بأنه أسرع هاتف سمبيان مسكته يدى ( وما أكثرهم) فلا تقول من فضلك أنه بطئ.

- أنظر لمراجعات المواقع التى هاجمت الهاتف بالذات ، تجدهاتعترف جميعها بأنه أسرع هاتف سمبيان على وجة البسيطة.
    [/CENTER]

عضو ذهبي الصورة الرمزية Doctor Medo

يعني يا فادي اتوكل علي الله و اجيب ال N8 ؟؟

هو حاليا في اسيوط ب 3300 فكنت عاوز اعرف هل ممكن يرخص تاني لحد اخر شهر يناير لانه لو منزلش عن كده حجيبه من بره مصر و انا افضل اني اجيب من هنا ؟؟

- غالبا بدون ضمان ؟؟؟

- أذا كنت لاتهتم بالضمان أشتريه.

- المشكلة أن يكون الهاتف من الباتش السئ الحظ الذى يعانى من مشاكل فى الباور بحيث ينطفئ الموبايل ولايعمل مرة أخرى أبدا.
    [/CENTER]

إداري سابق

واكيد الرومات مش هتسيب الاسد بدون Win 7
    كنت أظن ذلك
    لكنى أشك حاليا , خصوصا فى وجود مشكلة احتياج ويندوز 7 لثلاثة أزار رئيسية
    عموما قريبا سيتضح الوضع بإذن الله

أخى ash_chiko
    الشاشات اللمس مبهرة أى نعم , لكن هل الوالد سيتقبلها و يستسيغ التعامل معها ؟
    الكثيرون لا يفضلون التعامل مع شاشات اللمس , أرجو أن تسأله أولا ,
    خصوصا أنه من حيث الشكل , البعض يظنها أجهزة صينية .

دكتورنا
    انت معاك حاليا X6 , صح ؟
    أنا شايف انك لو اشتريت N8 فانت ماجددتش حاجة , السرعة و الامكانيات زادوا أى نعم , لكن السوفت وير يبقى هو نفسه السيمبيان العقيم , لماذا لا تفكر فى حاجة أندرويد مثل ال DESIRE أو ال GALAXY S مثلا ؟
    ال X10 جيد جدا كمواصفات , لكن دعمه سئ .

عضو برونزي الصورة الرمزية optimus prime

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr Mohammad مشاهدة المشاركة
    كنت أظن ذلك
    لكنى أشك حاليا , خصوصا فى وجود مشكلة احتياج ويندوز 7 لثلاثة أزار رئيسية
    عموما قريبا سيتضح الوضع بإذن الله

ال X10 جيد جدا كمواصفات , لكن دعمه سئ .

انا من وجهة نظري حتى لو ما نزلهوش Win7 ال6.5 جميل جدا وكويس قوي
    ان شاء الله تحمل الايام الجاية اجابة

الX10 دعمه سيء كشركة ولا كمطورين ومبرمجين ؟
    وسعره كام دلوقتي ؟ وبيتهيالي المشاكل القديمة الي كانت فيه اتعدلت مش كدا ؟
    [CENTER][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=242687"]همسة في أذن مستخدمي التورنت :)
    [/URL]
    [IMG]https://card.josh-m.com/live/deluxe/Ahmed Hassan33.png[/IMG][/CENTER]

عضو برونزي الصورة الرمزية EL-MARIACHY

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Doctor X مشاهدة المشاركة
    [SIZE=2]

طيب يعني الن 8 ابطا كتير عن الاتنين التانين و هو فين من الاكس 6 من ناحية السرعه لاني شايف الاكس 6 كويس جدا في الحته دي ؟؟

و شكرا لرايك

حضرتك ال X6 سرعه المعالج بتاعه 434 MHZ و ال N8 سرعته 680MHZ فطبعاً ال N8 أفضل و أسرع و هتشعر بفارق كبير بينه و بين ال X6 ان شاء الله

وفيه نقطه تانيه لو هتجيب ال HTC انه 4.3 بوصه يعنى أكبر من التليفون اللى مع حضرتك ب 1.1بوصه فهتجده كبير للغايه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Coolman4now مشاهدة المشاركة
    - هاتف Nokia N8 هو أسرع هاتف سمبيان على وجه الأرض حاليا.

- نوكيا أثبتت فعلا أنه أسرع هاتف بنظام سمبيان تم صناعته حتى الأن.

- أستعملت الهاتف كثيرا جدا وأكاد أجزم بأنه أسرع هاتف سمبيان مسكته يدى ( وما أكثرهم) فلا تقول من فضلك أنه بطئ.

- أنظر لمراجعات المواقع التى هاجمت الهاتف بالذات ، تجدهاتعترف جميعها بأنه أسرع هاتف سمبيان على وجة البسيطة.

أخى كولمان أنا لم أمسك فى حياتى أياً من الثلاثه هواتف اللى الدكتور رشحهم و لكن دخلت شوفت مواصفاتهم على GSMARENA ووجدت التالى :

- N8 سرعه المعالج 680MHZ
    HTC HD2 سرعه المعالج 1GHZ
    -ال SE سرعه المعالج 1GHZ

فبهمى توقعت ان ال N8 أبطأ من الHTC و ال SE و هذا ما قولته بالظبط , و لم أقل ان ال N8 بطئ إطلاقاً

و مادام ان الأخ كولمان قال ان الN8 أسرع هاتف سمبيان مسكه فى حياته , اذاً بلا شك هو أسرع هاتف , فأنا لم أمسكه و لا رأئيته , و قطعاً لا أريد الإعتراض مع حضرتك :o

أنا اسف على أى سوء فهم
    [CENTER][FONT=lucida sans unicode][SIZE=4][B][COLOR=#B22222]>>> كرسى الأعتراف <<<[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]
    [CENTER][FONT=franklin gothic medium][B][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=254978"][COLOR=#008000]الموضوع الموحد للإستفسارات البسيطة للأعضاء حول البطاقات الرسومية.[/COLOR][/URL][/SIZE][/B][/FONT]
    [/CENTER] [CENTER][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic] -----------------------------------[/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"]
    [/URL][/SIZE][/FONT][/B][I][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"][COLOR=#0000ff]Acer 27 3D vision ready + Nvidia 3D [/COLOR][COLOR=#008000]wireless[/COLOR][COLOR=#0000FF] & [/COLOR][COLOR=#008000]wired[/COLOR][COLOR=#0000FF] glasses + GTX 570 TWIN FROZR II[/COLOR][/URL][/SIZE][/FONT][/B][/I]
    [COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][FONT=verdana][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=253989"][COLOR=#0000ff][SIZE=2]Thermal-take Challenger Ultimate gaming keyboard >> REVIEW[/SIZE][/COLOR][/URL][/B][/FONT]

[/CENTER]
    [CENTER][COLOR=#4b0082][SIZE=3][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=251564"]ASUS XONAR DX unboxing and small review[/URL][/B][/SIZE][/COLOR][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][SIZE=3][COLOR=#2f4f4f][FONT=times new roman]-----------------------[/FONT][/COLOR][/SIZE][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B][COLOR=Blue][I]
    ربي اسقي أمي الفرح دون اكتفاء - فإني احبها فلا تريني فيها بأسا يبكيني[/I][/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    --------
    [/CENTER] [CENTER][FONT=Times New Roman][B][COLOR=Black][I][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=176384"][SIZE=3][COLOR=DarkGreen]طرائف و فكاهات مضحكه:D[/COLOR][/SIZE][/URL][/I][/COLOR][/B][/FONT]
    [/CENTER]

إداري سابق

انا من وجهة نظري حتى لو ما نزلهوش Win7 ال6.5 جميل جدا وكويس قوي
    طبعا
    فهو هاتف ممتاز ما شاء الله

الX10 دعمه سيء كشركة ولا كمطورين ومبرمجين ؟
    كلاهما للأسف
    تأخر نزول الروت من الشركة يعنى تأخر الدعم من المطورين
    التحديث 2.1 لسة نازل قريب على ما أذكر

وسعره كام دلوقتي ؟ وبيتهيالي المشاكل القديمة الي كانت فيه اتعدلت مش كدا ؟
    السعر ماعرفش , تقريبا فى حدود 3000 , مش متأكد
    المشاكل , أى مشاكل بالضبط ؟ :o

أخى EL-MARIACHY

قد يكون ال N8 معالجه أقلهم , لكنه سريع لأن نظام سيمبيان لا يحتاج أصلا معالجا سريعا , و لهذا كانت نوكيا تمتنع قديما عن ذكر ترددات معالجاتها .
    و عموما أرى أن المقارنة بين الثلاث هواتف المذكورة يجب ألا تكون من ناحية العتاد أو الهاردوير فقط , اختلاف نظام التشغيل عامل مهم جدا جدا .

عضو فضي الصورة الرمزية ŤǾЯŊΛĐф

^^^ فعلا يا دوك ، ممكن نقول 65% هاردوير و 35% سوفتوير واسأل مجرب
    جنت على نفسها براقش ...

صفحة 119 من 159 الأولىالأولى ... 19 69 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 ... الأخيرةالأخيرة