مشاهدة نتائج الإستطلاع: من ترشّح لكي يجلس على كرس الاعتراف؟

المصوتون
56. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع
  • The.Hulk

34 60.71%
  • coolman4now

19 33.93%
  • miro the king

3 5.36%
صفحة 165 من 175 الأولىالأولى ... 65 115 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 2,461 إلى 2,475 من 2616

الموضوع: >>> كرسى الأعتراف <<<

عضو بلاتيني الصورة الرمزية MF88

رد: >>> كرسى الأعتراف <<<

- وانا بأعدى الشارع للذهاب للجامع سمعت صوت يأتى من يمينى و عمال يقول لى "عدى" ، فنظرت الى يمينى فوجدت رجل مسن يقود دراجه ، فإستغربت جداً ، هو كان عايزنى اعدى و يمشى من خلفى و لكنى وقفت ثم إتخذت خطوتين للخلف لأقطع عليه طريقه ، فحاول يطلع من امامى ، فإتخذت خطوه الى الأمام لأقطع عليه طريقه مرة ثانيه

- فالراجل بدأ يخاف ، فأسرع بالدرجه بتاعته لعلى افسح له الطريق ، و لكنى افسحت له الطريق لحظه ثم إستوقفته ، عن طريق انى مسكت الدريكسيون (المقود) بتاع العجله و الكرسى الذى يجلس عليه

- فالرجل خاف جداً ، و نظر لى و قال لى لا يوجد معى شيئ و انا كل ده لم انطق بكلمه ، فنظرت اليه ، فقال لى خذ الدراجه و أتركنى لسبيلى

- فنظرت اليه ، و جعلته يصعد على الدراجه مره اخرى ، و طمأنته ( طبطبت) على كتفه ، و قلت له روح مع السلامه !!
    :D

- اول ما مشى فإتحسبن عليا ( قال حسبى الله و نعم الوكيل) ، عندها فقت من اللى كنت فيه و وودت ان اعتذر له ، فجريت خلفه فوجدت كأنه ضرب nitrous فى العجله و جرى بسرعه جداً عندما وجدنى اجرى خلفه
    :ah50:

و بجد الراجل صِعب عليا جداً :D
    هيغمى عليا من الضحك ههههههههههه
    ================================================== ==============
    [ الخطوه الثانيه ] نظام الأندرويد كنظام أساسى على الهاتف htc HD2 - وداعا WM

قمت بتعطيل الرسائل الخاصه لكثرتها وحتى لا يعتقد احد انى متجاهله عن عمّد :)
    برجاء إذا كان لك أى استفسار قم بعمل موضوع حتى يتسنى للجميع مساعدتك و انا معهم إن شاء الله
    ولكي يستفيد الجميع من خبراتك و خبرات الزوار ولتقليل الجهد على المشرفين أيضاً

عضو برونزي الصورة الرمزية ™ č α Я β ỗ η

هل خرجت في Date من قبل ؟

ما اكثر شيء يسعد شريف ؟

ما علاقتك باخوتك ؟

هل تفضل قضاء الوقت مع العائلة ام الاصدقاء ؟

هل جربت التدخين من قبل او عُرض عليك ؟ و ما كان رد فعلك ؟

اذا اعلمت ان اعز اصدقاءك يدخن الممنوعات و كان امامك حلان اما ان تبلغ اهلة و تخسر صداقتك به ام تتكتم عليه ؟

ما هو اول جهاز حاسب تعاملت معة ؟

متي اكتشفت ولعك بالهاردوير ؟

رايك في الاعضاء التاليين :
    Hulky :

MF88 :

محمد الجوهري :

Eng Taher :

Mostafa Gomaa :

Dr Mohmmed :

Zex :

Mr PoPo :

Extreme :

Omar97 :

Carpon :

Cr@nsh :
    [RIGHT][FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]Playing Now:[/SIZE][/FONT]
    [FONT=Comic Sans MS][SIZE=2][B]ساحة القتال الجزء الثالث
    مذهب القاتل الماجور الثاني
    [/B][/SIZE][/FONT]Watching Now :
    [B]العلوم الهامشية الجزء الثاني
    [/B]Downloading Now :
    [B] Need For Speed Run -Reloaded
    Fringe S03 [/B][/RIGHT][CENTER]--------------------------------------------------
    [B][FONT=Tahoma][SIZE=2][B]I [/B]♥ Cooler Master
    ------------------
    [/SIZE][/FONT][/B][IMG]https://i1092.photobucket.com/albums/i409/iPreVail1/hafahw.jpg[/IMG]
    [/CENTER]

عضو فضي الصورة الرمزية NASA Science

محمد (MF88) حاول تحط أسماء الناس فى رأس الموضوع بالروابط الخاصة بهم , لانى بصراحة بستفاد جدا من خبرات وكلام الناس ده
    وعلشان برطو كلنا نستفاد منه
    بَعد تفكير طويل وحيره من أمرى
    قررت الرحيل عسى يوما أن أعود بمنفعة لكم يوما مااا
    تذكرونى بدعوة صالحة أخوتى , عسى أن تهدينى وتنفعنى فى حاجتي

و أدعولى لو سمحتوا بتوفيقى فى تحقيق براءة الاختراع بتاعتى وطريق العِلم
    ربى ذكّرنى بمن لهُ فضل علي وتقبل دعائى له وأجعلنى خلفا صالح لهُ
    ونورنى بنُورك يا رب ,,, اللهم أمين

أخوكُم مُصطفى ,,,

عضو برونزي الصورة الرمزية EL-MARIACHY

هل خرجت في Date من قبل ؟
    يا أحمد باشا ، قلت لك من قبل انى اكره البنات فكيف اخرج فى date ؟

ما اكثر شيء يسعد شريف ؟
    1- ان يكون معايا فلوس كثيره جداً

2- ان اعمل عَمل لا يستطيع غيرى عملُه

3- ان افعل شيئاً احبه و فى نفس الوقت يكون مفيد !

ما علاقتك باخوتك ؟
    لدى أخت واحده فقط ، و العلاقه شبه عاديه + مع بعض الحقد :D

و مره فتحت لها حاجبها !!

بس اكيد مش قصدى ، كانت واقفه على قباب التزحلق و قالت ادفعنى ، و للأسف هى وزنها كان خفيف جداً و انا رجلى كانت فى عز قوتها من التدريبات ، فدفعتها دفعه ، شبه كسرت حاجز الصوت ثم بعد ذلك وجدنا الدولاب ينزف !!

فبعد إمعان النظر قليلاً وجدتها إتصدمت بالدولاب ثم نزفت عليه حتى وقعت على الأرض !

هل تفضل قضاء الوقت مع العائلة ام الاصدقاء ؟
    لو فى اصدقاء فمع الأصدقاء

اذا لم يوجد ، اذاً ، فمبفردى !

الا طبعاً فى الأعياد و المناسبات !

هل جربت التدخين من قبل او عُرض عليك ؟ و ما كان رد فعلك ؟

بالفعل ، و جدت صديق لى كنت اقابله مره فى السنه ، و هو و عائلته كلهم مدخنين ، فوددت ان ادخن ، و لكن انا اساساً لدى ازمه ربو و لكنها خفيفه ، و لذلك خفت ان ادخن حتى لا يغمى على عندهم و اعملهم مصيبه :D

اللى كان نفسى اجربه فعلاً هو الحشيش ، لما رأيته يفعل بأصدقائى ، ولكنى ايضاً تراجعت تماماً لأنى رأيت فيلم عن قصه حقيقه و كان ممنوع من العرض فى امريكا ، و كان عباره عن حياه من بدأئوا فى سلك المخدرات ثم وقعوا فى الظلمات

و لكن هذا الفيلم كئيب جداً جداً ، حتى بعدما انتهيت منه ظللت اتفرح لمده 3 ايام بعده على حلقات friends فقط لا غير حتى اخرج من هذا الجو !!

اذا اعلمت ان اعز اصدقاءك يدخن الممنوعات و كان امامك حلان اما ان تبلغ اهلة و تخسر صداقتك به ام تتكتم عليه ؟
    لو فعلاً اعز اصدقائى وقع فى هذا الأمر ، فاهله لن ستطيعوا ان يساعدوه بل سيزيدوا المشكله ، حله الوحيد فى اصدقائه المقربين منه

هذا هو رأئى !

ما هو اول جهاز حاسب تعاملت معة ؟
    ذهبت مره و انا عندى حوالى 9 سنوات الى منزل احد اقاربى ، فوجدته يلعب لعبه عقيه جداً مثل MK كده ، و لكن اللى ابهرنى انه بعدما اقفل اللعبه كان شغال على الdos ! فكان شكله رائع

و بعد ذلك والدى جاب جهاز بطئ جداً جداً و جاب معه برنتر ، و كانت بتطبع الصوره \الصفحه فى حوالى نصف ساعه او ساعه الا ربع

متي اكتشفت ولعك بالهاردوير ؟

كنت اتشاجر كثيراً مع والدى على جهاز الكمبيوتر ، فإتفقتت مع جدتى انها ستشترى لى جهاز كمبيوتر اذا جبت 90% فى ثالثه إعدادى

و هنا بدأ الفساد ، عندما دخلت اولى ثانوى و جبت لعبه age of empires و فضلت العبها انا و قريبى لمده سنتين على التوالى !

و بعد ذلك جبت under ground و كانت ثقيله على الجهاز و هنا وقعت فى براثين التجار و ظللت هكذا حتى انتهيت من الثانويه و دخلت الجامعه و فى اول السنه كنت جمعت فلوس من الثانويه العامه علشان ماكنتش بأشترى حاجه خالص

فكان معايا 2500ج و نزلت للمحل اللى بأشترى منه و جمعى لى جهاز زباله بمعنى الكلمه ، حتى ان جهازى القديم كان اسرع منه و كل ما كنا نقول له هذا الجهاز بطيئ ، يقول لنا انتم مش عارفين تستخدموه صح

على السنه الثانيه من الكليه تعرفت على عرب هادروير و هنا بدأ الفساد على أصولوه :D

بس الحمد لله انه ازال الغمه مبكراً

--------------------------

رايك في الاعضاء التاليين :

Hulky :
    شخص مرح وروحه طيبه و لكنه سريع الإكتئاب و ولا يحاول البحث عن السعاده ، دائما ما يرى السوء فى كل شيئ !

MF88 :
    من اكثر الناس اللى بجب ارى تعليقاتهم ، و لكنه وصل الى مرحله السنه الماضيه او اللى قبلها الى مرحله من الإكتئاب فظيعه ، والحمد لله شكله افضل الأن ، أه ، و عصبى :D

محمد الجوهري :

شخص قوى الشخصيه ، عنده امل ، مازال يرى انه هناك قيمه للحياه ، دائماً ما يفترض حسن النيه و لا يغضب من احد بسهوله !

Eng Taher :

شخص ناجح على الرغم من صغر سنه ، متفوق فى دراسته ، و لكنه عمل غلطه !

Mostafa Gomaa :

من اكثر الأشخاص الذين وجدت ان عنده potential لأداء اشياء عظيمه و لكنه سريع الإنفلات ، و عصبى للغايه و تشعر ان ذلك لطيبه قلبه !

Dr Mohmmed :

حبيب قبلى ، من اكثر الناس إحتراماً لنفسه و لأصدقائه و للجميع ، مُحب للعلم و يسعى لزويد نفسه دائماً بالمعلومات عن الدين و باقى شعب الحياه ، و عنده طموح كثيره ، و يجب مساعده الناس دائماً !

Zex :

للأسف لا اعرفه جيداً لأقول رأئى عنه ، و لكن اشعر انه من الناس الذى لا تظهر مواهبه الا عند اللزوم !

Mr PoPo :

شخص ذكى ، لديه القدره على تحليل الأمور و إدارتها و دبلوماسى و يشعرك انك تتكلم مع سفير للام المتحده :p

Extreme :

لا اعرفه الا قليلاً ، و لكنى لم اراه يتوانى فى مساعده احد اطلاقاً و لا يخالف احد الا فى الضروره القصوى

Omar97 :

هذا هو اكثر شخص دهشنى عندما قال لى على خططه فى العام الدراسى و لا اشعر ان قادر على قول رأئى فيه حتى لا اكون قد قصرت فيه !

Carpon :

يعنى الناس كلها كاتب اساميها صح و غلط فى إسمك :D

على العموم ، انا ايضاً لم اتعامل معك كثيراً و لا اعرف شيئاً عنك و لذلك لا يوجد لدى اى رأئى ، اسف !

Cr@nsh

هذا هو اعجب الأشخاص ، حيث انى وجدته يريد ان يهز عرش العلم ، و هو الشخص الذى لا يرضى بجائزه نوبل فقط ، بل يريد تحطيم أينشتاين

ربنا يوفقه و يزيده علماً

محمد (MF88) حاول تحط أسماء الناس فى رأس الموضوع بالروابط الخاصة بهم , لانى بصراحة بستفاد جدا من خبرات وكلام الناس ده
    وعلشان برطو كلنا نستفاد منه
    1- إسمه محمود فوزى و ليس محمد :p

2- هو بالفعل عمل كده ، لو دخلت على اول صفحه ستجد كل من جلسوا على كرسى الإعتراف و علشان تشوفهم تضغط على صورتهم !
    [CENTER][FONT=lucida sans unicode][SIZE=4][B][COLOR=#B22222]>>> كرسى الأعتراف <<<[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]
    [CENTER][FONT=franklin gothic medium][B][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=254978"][COLOR=#008000]الموضوع الموحد للإستفسارات البسيطة للأعضاء حول البطاقات الرسومية.[/COLOR][/URL][/SIZE][/B][/FONT]
    [/CENTER] [CENTER][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic] -----------------------------------[/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"]
    [/URL][/SIZE][/FONT][/B][I][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"][COLOR=#0000ff]Acer 27 3D vision ready + Nvidia 3D [/COLOR][COLOR=#008000]wireless[/COLOR][COLOR=#0000FF] & [/COLOR][COLOR=#008000]wired[/COLOR][COLOR=#0000FF] glasses + GTX 570 TWIN FROZR II[/COLOR][/URL][/SIZE][/FONT][/B][/I]
    [COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][FONT=verdana][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=253989"][COLOR=#0000ff][SIZE=2]Thermal-take Challenger Ultimate gaming keyboard >> REVIEW[/SIZE][/COLOR][/URL][/B][/FONT]

[/CENTER]
    [CENTER][COLOR=#4b0082][SIZE=3][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=251564"]ASUS XONAR DX unboxing and small review[/URL][/B][/SIZE][/COLOR][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][SIZE=3][COLOR=#2f4f4f][FONT=times new roman]-----------------------[/FONT][/COLOR][/SIZE][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B][COLOR=Blue][I]
    ربي اسقي أمي الفرح دون اكتفاء - فإني احبها فلا تريني فيها بأسا يبكيني[/I][/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    --------
    [/CENTER] [CENTER][FONT=Times New Roman][B][COLOR=Black][I][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=176384"][SIZE=3][COLOR=DarkGreen]طرائف و فكاهات مضحكه:D[/COLOR][/SIZE][/URL][/I][/COLOR][/B][/FONT]
    [/CENTER]

عضو فضي الصورة الرمزية Black-Edition

استمعت كثيرا جدااااااااا بالقراءة ... هل من مزيد :D

يــــــــــــــــــــــــارب

jOoLiAnOo

عضو ذهبي

حديث جميل أخي شريف، يعجبني أنك تتحدث بصراحة بدون أي فلسفة أو ماشابه.
    تشرفنا بالتعرف عليك
    [SIZE=3][COLOR=Red][CENTER]

[/CENTER]
    [/COLOR][/SIZE]

عضو فضي الصورة الرمزية ŤǾЯŊΛĐф

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة EL-MARIACHY مشاهدة المشاركة

تورنادو وجدته صغير سناً و جسماً و لم اتوقع هذا :D
    كنت فاكرنى إعصار ، وطلعت زوبعة :rolleyes: :D
    جنت على نفسها براقش ...

و مره فتحت لها حاجبها !!

بس اكيد مش قصدى ، كانت واقفه على قباب التزحلق و قالت ادفعنى ، و للأسف هى وزنها كان خفيف جداً و انا رجلى كانت فى عز قوتها من التدريبات ، فدفعتها دفعه ، شبه كسرت حاجز الصوت
    حراااااااااااااااااااام مش قاااااااااادر ياناس هههههههههههههههههههههه

MF88 :
    من اكثر الناس اللى بجب ارى تعليقاتهم ، و لكنه وصل الى مرحله السنه الماضيه او اللى قبلها الى مرحله من الإكتئاب فظيعه ، والحمد لله شكله افضل الأن ، أه ، و عصبى :D
    مش هتصدق لو قولتلك ان كل الناس بتقولى ان شكلى مكتئب خصوصاً الأيام دى

انا مش عصبى نهائياً : لكن اقسام الخدمات التجاريه كانت محتاجه ده فى وقت من الأوقات .... لو تفتكر بفضل الله عملنا قوانين ليها ومن ساعتها والقسم بقى أليف نوعاً ما :D

محتاج اقعد معاك شويه لما تيجى اسكندريه - فياريت تكلمنى ضرورى

برجاء إذا كان لك أى استفسار قم بعمل موضوع حتى يتسنى للجميع مساعدتك و انا معهم إن شاء الله

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ŤǾЯŊΛĐф مشاهدة المشاركة
    انت فين يا ابنى ؟ واحشنى جداااااااااااااااااا

فين مشاركاتك ؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Black-Edition مشاهدة المشاركة
    استمعت كثيرا جدااااااااا بالقراءة ... هل من مزيد :D

ان شاء الله ، شويه كده !! :D

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Kh@LiL مشاهدة المشاركة
    حديث جميل أخي شريف، يعجبني أنك تتحدث بصراحة بدون أي فلسفة أو ماشابه.
    تشرفنا بالتعرف عليك

أ-خليل مشرفنا الحبيب ، إفتقدناك جداً

معندكش اسئله للعبد لله :
    D

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ŤǾЯŊΛĐф مشاهدة المشاركة
    مش اوى كده برضه ، بس انت كده مش هتكمل فى سلك الجامعه ، لازم تتخن شويه و تتطول شويه و تعِرضّ شويه

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MF88 مشاهدة المشاركة
    حراااااااااااااااااااام مش قاااااااااادر ياناس هههههههههههههههههههههه

مش هتصدق لو قولتلك ان كل الناس بتقولى ان شكلى مكتئب خصوصاً الأيام دى

انا مش عصبى نهائياً : لكن اقسام الخدمات التجاريه كانت محتاجه ده فى وقت من الأوقات .... لو تفتكر بفضل الله عملنا قوانين ليها ومن ساعتها والقسم بقى أليف نوعاً ما :D

محتاج اقعد معاك شويه لما تيجى اسكندريه - فياريت تكلمنى ضرورى

انا لم اراك هذه الأيام و لكن من مشاركاتك الفتره الماضيه ، شعرت انك مكتئب و لكنى اعتقد انك افضل دلوقتى

انت مش لسه ناجح يا عم!!!

كلها كام يوم و تتخرج و تقعد جنبنا بدون شغل :D

لأ ، القوانين اللى انتم وضعتوها رائعه جداً ولا تسمح بأى تسيب good one !!

لما اجى الإسكندريه هبقى اكلمك قبلها ، و لكن حالياً والدى عندة مؤتمرات فى العين السخنه ، فلما يجى له مؤتمر فى الإسكندريه هبقى اكلمك ، لا تقلق !!

--------------------------------------------------------------

موقف اخر لعله يبسطكم :

اول مقابله عمل عملتها فى حياتى interview ، كانت ضايعه بجد !

- رحت بقميص و جينز casual يعنى ، المهم ، كنت كاتب فى الcv الماود اللى درستها ، علشان معنديش حاجه تانى أملأ بها ل cv

- فكنت كاتب مواد كثيره جداً ، منها ماده اسمها organization behavior ، طبعاً انا إشتغلت فى سنه ثالثه و هذه الماده اخذتها فى سنه اولى و بالتأكيد لا اعلم شيئاً عنها

- المهم المركز اللى كنت رايح عليه كان advisory line of services ، فوجدت البنت اللى بتعمل لى الinterview مسكت ال cv و قالت لى هو انت اخذت الorganiztion behavior ؟ فقلت لها والله ، هى مكتوبه عندك ؟ فقالت لى نعم ، فقلت اذا اخذتها !

- ففاجأتنى بأنها سألتنى عنها و قالت لى كلمنى عنها ، ما الأبحاث اللى عملتها فيها و كيف يمكن عمل لها apply فى المنظمه او الشركه !!!!

- طبعاً انا مش عارف اى حاجه ، بل مش متذكر ان اخذت ماده بهذا الإسم إطلاقاً :D

- فقلت لها هى ماده عباره عن organizing the behavior و ده عباره عن ان عندنا behavior معين فى الشركه و لازم نعمل له organizing علشان تبقى شركه organized !! :D

- فنظرت لى و بدات تسألنى على ماده اخرى ، فقلت لها يا بنت الحلال ، انا لا اتذكر اى ماده من اللى بتكلمنى فيهم ، دول حاجات من سنتين فاتوا ، اسألنى فى حاجه من السنه ديه !

- المهم ، تركت الأسئله و بعدين قالت لى يجب ان تأتى اى interview و تكون لابس formal ، فقلت لها و اجيبه منين ده ؟ :D ، فقالت لى لازم تكون لابس بدله ، فقلت لها حاضر ، و بعد ذلك قالت لى لما تجى تشتغل لازم تلبس بدله ايضاً ، فقلت لها نحن فى شهر 7 ، دا انا هفطس و بركب مترو 17 محطه !!

قالت لى اول إسبوع بس ببدله و بعد ذلك تعال بدون الجاكت !!

============

بعد إتعينت فى الشركه لمده شهر ، فكان فيه فى الأول كده orientation عباره ان كل اللى هيتدربوا بيقعدوا فى قاعه كده و يدخل علينا احد من الشركه و يتكلم معنا

- بعد ذلك فضلنا قاعدين حوالى ساعتين دون عمل شيئ ، فكل غثنين بيتكلموا مع بعض و كنت انا و صديقى العزيز جالسين فى القاعه ، المهم وجدت بنت عماله تسأل كل واحد فينا احنا فى اى كليه

- عندما وجدتنا من تجاره E مثلها و لكنها فى جامعه مختلفه ، فوجدتها تتكلم معنا عن إنجازاتها ، نعم انجازاته هى فقط ، و لا نعلم لماذا

و كانت تقول ، انا قابلت سفير دوله اجنبيه فى مؤتمر ما ، و فضلت اتحدث معه ، تقول لى هل قابلت احد مهم قبل ذلك ، و نقول لها لا !

ثم تعود و تقول انا اخذت كورس يمكننى من معرفه شيئ ما ( لا اتذكره و لكن كان شيئ تافه ) ، ما هى الكورسات اللى اخذتوها حتى الأن ، فقلنا لها يادوب انتهينا من التربيه العسكريه السنه الماضيه و السنه ديه بنتدرب فى هذه الشركه !

و فضلت تقول لنا انجازاتها و تتفاخر علينا و نحن نكاد ان نضربها لتتركنا فى حالنا !

المهم بعد حوالى إسبوعين فى العمل ، كان عملى فى الدور الثانى و هى عملها فى الدور الثالث ، فكنت اقف فى الcorridor علشان التكييف فى المكتب برد جداً و البنات فى المكتب بتاعنا طوال الوقت حرانين اوى

فانا كنت اقف فى الخارج قليلاً حتى اشعر ببعض من الدفء ، المهم وجدت هذه البنت التى تتفاخر علينا تصعد السلم من الدور الأول للثانى ببطئ ، فلما رأتنى اعلى السلم واقف ، فلا ادرى ما اصابها ، فوجدتها رفعت الjeep اللى لابساها ثم صعدت مهروله ، بعدما صعدت الدور اللى انا فيه و طالعه من الدور الثانى الى الثالث بسرعه ، فتزحلقت قبل ما تصل الى الدور الثالث ووقعت حتى اول قدمى كده

- فطبعاً انا إنفجرت من الضحك :D و لم اتمالك نفسى و قمت ندهت (طلبت) على صديقى ليسرع ليراها و هى واقعه و لكنها عندما رأتنى افعل ذلك أخذت " شبشبها " و اسرعت على السلم :D

انا عارف انه موقف فى منتهى النداله و لكنى شعرت بشعور جبار و كنت مبسوط اوى اوى فيها !!
    [CENTER][FONT=lucida sans unicode][SIZE=4][B][COLOR=#B22222]>>> كرسى الأعتراف <<<[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]
    [CENTER][FONT=franklin gothic medium][B][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=254978"][COLOR=#008000]الموضوع الموحد للإستفسارات البسيطة للأعضاء حول البطاقات الرسومية.[/COLOR][/URL][/SIZE][/B][/FONT]
    [/CENTER] [CENTER][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic] -----------------------------------[/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"]
    [/URL][/SIZE][/FONT][/B][I][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"][COLOR=#0000ff]Acer 27 3D vision ready + Nvidia 3D [/COLOR][COLOR=#008000]wireless[/COLOR][COLOR=#0000FF] & [/COLOR][COLOR=#008000]wired[/COLOR][COLOR=#0000FF] glasses + GTX 570 TWIN FROZR II[/COLOR][/URL][/SIZE][/FONT][/B][/I]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][FONT=verdana][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=253989"][COLOR=#0000ff][SIZE=2]Thermal-take Challenger Ultimate gaming keyboard >> REVIEW[/SIZE][/COLOR][/URL][/B][/FONT]

[/CENTER]
    [CENTER][COLOR=#4b0082][SIZE=3][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=251564"]ASUS XONAR DX unboxing and small review[/URL][/B][/SIZE][/COLOR][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][SIZE=3][COLOR=#2f4f4f][FONT=times new roman]-----------------------[/FONT][/COLOR][/SIZE][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B][COLOR=Blue][I]
    ربي اسقي أمي الفرح دون اكتفاء - فإني احبها فلا تريني فيها بأسا يبكيني[/I][/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    --------
    [/CENTER] [CENTER][FONT=Times New Roman][B][COLOR=Black][I][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=176384"][SIZE=3][COLOR=DarkGreen]طرائف و فكاهات مضحكه:D[/COLOR][/SIZE][/URL][/I][/COLOR][/B][/FONT]
    [/CENTER]

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

حسبى الله ونعم الوكيل فى اللى يزعلك يا شيخ

اخدت toefl ؟ ilets ؟

عضو الصورة الرمزية kikokika2010

حراااام كدة يا شريف هنفطس منك أحنا مش قد المواقف دى
    ما شاء الله تجميعة مواقف صعب تحصل لشخص واحد، تحس أنها خلاصة جيل بحاله (برضه مصر على كلمتى بتدينى مشاعر متناقضة :D)
    كان نفسى أديك تقييم بس الحج سمعة واقف فى الطريق :mad:

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MF88 مشاهدة المشاركة
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

حسبى الله ونعم الوكيل فى اللى يزعلك يا شيخ

اخدت toefl ؟ ilets ؟

بس بنت مستفزه جداً ، بس الحمد لله ،revenge is a dish best served cold

:cool:-

----------------------------

لأ ، لم اأخذهم ، انا درست فرنساوى و كنت عايزه يبقى لغه ثالثه معى و كنت ناوى ادرس اسبانى و روسى ايضاً ، و لكنى عندما تقدمت للعمل و إستشرت الموظفين الناجحين فى عملهم ، فقالوا لى هذا لا يهم ، اهم حاجه اسم الجامعه و شهاده لها وزنها مثل الcpa , cma و امثالهم

فللأسف إسم الجامعه فى الأرض فلم يتبقى لى الا الشهاده فقط !

علماً بان اى حد فى الشركه من ال HR هيقول لك عايزنك تأخذ 3 دكتوراه و 2 ماجستير و بضعه باكلريويس و لكن هذا كله تضليل !!

سوق العمل و متطلبات العمل حوار تانى خالص غير الكلام اللى بيتقال و بيطلب منك !!

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kikokika2010 مشاهدة المشاركة
    حراااام كدة يا شريف هنفطس منك أحنا مش قد المواقف دى
    ما شاء الله تجميعة مواقف صعب تحصل لشخص واحد، تحس أنها خلاصة جيل بحاله (برضه مصر على كلمتى بتدينى مشاعر متناقضة :D)
    كان نفسى أديك تقييم بس الحج سمعة واقف فى الطريق :mad:

ماذا تقصد بمشاعر متناقضه ؟

هقول لكم على موقف اول إشتغاله حدثت لى ( شويه اولاد يبعتوا رسائل لى على اساس من واحده بنت و الحوارات ديه ) و لكن بعد العشاء ان شاء الله !!!.
    [/CENTER]

[/CENTER]
    --------
    [/CENTER]

عضو فضي الصورة الرمزية ŤǾЯŊΛĐф

لأ ، لم اأخذهم ، انا درست فرنساوى و كنت عايزه يبقى لغه ثالثه معى

يعنى أخدت الDALF ؟!
    جنت على نفسها براقش ...

عضو ذهبي الصورة الرمزية Ahmed.Saleh

واضح ان محدش هيسأل فهقول لكم على موقف من المواقف الطريفه التى حدثت منذ بضعه اشهر

- كنت عاداً اصلى الفجر فى المنزل و لا اجد القدره على النزول الى الجامع ، فكان عندى العزيمه انى انزل اصلى و لكن لم اقدر ، فسمعت درس\خطبه عن كيفية النزول الى صلاة الفجر

- ملخصها ان اول شهر هذا بيكون اصعب شهر و يجب ان اضغط على نفسى و المره الوحيده التى تعتبر هى اخر خطوه التى بعدها تكون تعودت على النزول دون مشاكل انه فى يوم تكون تعبان اوى ، ميت من التعب و تيجى على نفسك و تنزل تصلى الفجر

- فجاء يوم من حوالى 8 اشهر ، كنت تعبان جداً ، كنت لا اقدر ان اتحرك من السرير للكرسى ، المهم إستيقظت على اذان الفجر و قلت هذا هو اليوم !

- لبست و نزلت و انا فى قمه التعب ، الفكره اننى لما اصل الى هذه المرحله من التعب ، بيحصل لى black out أو بأفصل تماماً
    :eek:

- وانا بأعدى الشارع للذهاب للجامع سمعت صوت يأتى من يمينى و عمال يقول لى "عدى" ، فنظرت الى يمينى فوجدت رجل مسن يقود دراجه ، فإستغربت جداً ، هو كان عايزنى اعدى و يمشى من خلفى و لكنى وقفت ثم إتخذت خطوتين للخلف لأقطع عليه طريقه ، فحاول يطلع من امامى ، فإتخذت خطوه الى الأمام لأقطع عليه طريقه مرة ثانيه

- فالراجل بدأ يخاف ، فأسرع بالدرجه بتاعته لعلى افسح له الطريق ، و لكنى افسحت له الطريق لحظه ثم إستوقفته ، عن طريق انى مسكت الدريكسيون (المقود) بتاع العجله و الكرسى الذى يجلس عليه

- فالرجل خاف جداً ، و نظر لى و قال لى لا يوجد معى شيئ و انا كل ده لم انطق بكلمه ، فنظرت اليه ، فقال لى خذ الدراجه و أتركنى لسبيلى

- فنظرت اليه ، و جعلته يصعد على الدراجه مره اخرى ، و طمأنته ( طبطبت) على كتفه ، و قلت له روح مع السلامه !!
    :D

- اول ما مشى فإتحسبن عليا ( قال حسبى الله و نعم الوكيل) ، عندها فقت من اللى كنت فيه و وودت ان اعتذر له ، فجريت خلفه فوجدت كأنه ضرب nitrous فى العجله و جرى بسرعه جداً عندما وجدنى اجرى خلفه
    :ah50:

و بجد الراجل صِعب عليا جداً :D

حاضر ما تنرفزش نفسك

اعصابك :D
    انتا فظيع يا عم الحج بجد انا ضحكت ضحك من زمان ما ضحكتوش ده الموضوع هنا احسن من موضوع الفكاهه اللى انتا عامله بمراحل ياراجل:D
    انا بطلب من الأداره اضافه الأيموشن بتاع الياهم اللى بيتمرمغ فى الأرض ده
    [CENTER][COLOR=#008000][FONT=comic sans ms][SIZE=4][B]عن أبي هريرة، عن النبي صلي الله علية وسلم قال:" ما من رجلٍ يحفظ علماً فيكتمه، إلا أُتي به يوم القيامة ملجماً بلجام من النار "[/B][/SIZE][/FONT]
    [/COLOR][B][COLOR=#800080]لا تؤجل لعب اليوم الى الغد[/COLOR][/B][/CENTER]

صفحة 165 من 175 الأولىالأولى ... 65 115 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 ... الأخيرةالأخيرة