صفحة 4 من 5 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة
النتائج 46 إلى 60 من 68

الموضوع: من افضل Logitech X-540 ولا CREATIVE Inspire T6200

عضو

رد: من افضل Logitech X-540 ولا CREATIVE Inspire T6200

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tetto12345 مشاهدة المشاركة
    تحياتي يا صديقي والحمد لله انك استقرت الرؤيه عندك علي نوع واحد او اثنين بالكتير :ah4: وان شاء الله ربنا يباركلك فيها وتشاركنا بتجربتك كامله واطمن ان شاء الله خير
    رجلى ورمت يصديقى من الف على Logitech X-540

السوق غرقان من سماعات غريبه الشكل والنوع و موجود فى كل مكان

Creative Inspire M5300

https://ae.creative.com/products/pro...=15999&listby=

حتى CREATIVE Inspire T6200 مش عارف القيها

و Logitech X-530
    https://www.logitech.com/index.cfm/sp...211&cl=roeu,en

موجود ولسه مش عارف احصل سماعات 5.1 Edifier

انا لسه ميائستش وبدور وموصى ناس تدورى لكن لو ضاقت بيه الدنيا

اجيب Creative Inspire M5300 ولا اجيب Logitech X-530

ولا لو الامور ضاقت كده اصبر انزل مصر اجيب CREATIVE Inspire T6200

منتظر رايك ويرت الاخ مراد يشرفنا برئيه وكل الاعضاء واان هطلعكم باخر الاخبار

واخيرا اى حد عايش فى الرياض فين ادور على السماعات دى Logitech X-540 ولا CREATIVE Inspire T6200

شكرا وتحياتى

محمد رسمي

عضو فضي الصورة الرمزية SeeNoEvil

ال530 لقيتها في السعوديه فين بالظبط وبكام؟؟؟

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.rasmy مشاهدة المشاركة
    رجلى ورمت يصديقى من الف على Logitech X-540

السوق غرقان من سماعات غريبه الشكل والنوع و موجود فى كل مكان

Creative Inspire M5300

https://ae.creative.com/products/pro...=15999&listby=

حتى CREATIVE Inspire T6200 مش عارف القيها

و Logitech X-530
    https://www.logitech.com/index.cfm/sp...211&cl=roeu,en

موجود ولسه مش عارف احصل سماعات 5.1 Edifier

انا لسه ميائستش وبدور وموصى ناس تدورى لكن لو ضاقت بيه الدنيا

اجيب Creative Inspire M5300 ولا اجيب Logitech X-530

ولا لو الامور ضاقت كده اصبر انزل مصر اجيب CREATIVE Inspire T6200

منتظر رايك ويرت الاخ مراد يشرفنا برئيه وكل الاعضاء واان هطلعكم باخر الاخبار

واخيرا اى حد عايش فى الرياض فين ادور على السماعات دى Logitech X-540 ولا CREATIVE Inspire T6200

شكرا وتحياتى

محمد رسمي
    ههههههههه الف سلامه يا باشا بس انتا ال تاعب نفسك وسوري يعني علي الفاضي انا عندي

انك تصبر لغايه ما تيجي مصر انا لسي جايب T6200 سدأني هتقولي انا مش عايز حاجه تاني :ah7: (ما شاء الله )

وسعرها 560 ولا هتكلف نفسك تبقي شايل سماعات ولا الكلام دا Logitech في الفئه المتوسطه زيها زي الكريتف

بالظبط لا يوجد اختلاف يذكر يعني مش هتجيب سماعات Logitech X-530 Or 540 بدل Creative T6200

وهتحس انك كدا جبت سماعات طراز عالمي او من الفئه العاليه :D لا مجرد اختلاف بسيط جدا حتي لو كانت

احسن كارت الصوت هو ال بيظبط الاداء وسماعات Creative T6200 جوده عاليه في Mid W Highs Tones

واداء جميل جدا اهم من كل ال انا بقوله ليك حاجه واحده انك تاخد قرار وتسيبك من التفكير استقر علي حاجه

وهاتها ما ينفعش تمشي بعربيتك في 4 اتجاهات :ah34: هو اتجاه واحد حدد الاول وبعد كدا هتلاقي

ان الموضوع ابسط من انك تلف او تتعب نفسك اصلا وخد قاعده انا بحبها ( فكر في الموجود ادامك وما تبصش علي

حاجه مش موجوده حتي لو كانت حلوه لانها ببساطه مش موجوده :D )

تحياتي يا صديقي وان شاء الله اباركلك قريب :ah7:

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SeeNoEvil مشاهدة المشاركة
    والهى يصديقى Logitech X-530 شوفتها فى كل مكان تقريبا شوفت فى سماعات لوجتك فى الرياض موجوده فى جرير فى اكسترا فى كالفور و هايبر بانده و طبعا فى محلات فى سوق الكميوتر ارخص حصلته بيه 300 زكن مش فاكر فين بالظبط لكن اعتقد اكسترا او كالفور واغلى سعر فى محل كمبيوتر 400 وباقى المحلات بتلعب فى الرنج ده بين 300 الى 350

لكن احب اعرف سبب سؤالك عنها هل تفضل تشتريها لانى بصراحه متردد انى اجبها وهى قدامى

تحياتى ومنور الموضوع

محمد رسمي

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tetto12345 مشاهدة المشاركة
    ههههههههه الف سلامه يا باشا بس انتا ال تاعب نفسك وسوري يعني علي الفاضي انا عندي

انك تصبر لغايه ما تيجي مصر انا لسي جايب T6200 سدأني هتقولي انا مش عايز حاجه تاني :ah7: (ما شاء الله )

وسعرها 560 ولا هتكلف نفسك تبقي شايل سماعات ولا الكلام دا Logitech في الفئه المتوسطه زيها زي الكريتف

بالظبط لا يوجد اختلاف يذكر يعني مش هتجيب سماعات Logitech X-530 Or 540 بدل Creative T6200

وهتحس انك كدا جبت سماعات طراز عالمي او من الفئه العاليه :D لا مجرد اختلاف بسيط جدا حتي لو كانت

احسن كارت الصوت هو ال بيظبط الاداء وسماعات Creative T6200 جوده عاليه في Mid W Highs Tones

واداء جميل جدا اهم من كل ال انا بقوله ليك حاجه واحده انك تاخد قرار وتسيبك من التفكير استقر علي حاجه

وهاتها ما ينفعش تمشي بعربيتك في 4 اتجاهات :ah34: هو اتجاه واحد حدد الاول وبعد كدا هتلاقي

ان الموضوع ابسط من انك تلف او تتعب نفسك اصلا وخد قاعده انا بحبها ( فكر في الموجود ادامك وما تبصش علي

حاجه مش موجوده حتي لو كانت حلوه لانها ببساطه مش موجوده :D )

تحياتي يا صديقي وان شاء الله اباركلك قريب :ah7:

هههههههههه والهى ياصاحبى الفكره انى كان نفسى اجيل لوجتيك لان رغم كلامك مفيش مقارنه على النت بين كريتف و لوجتك اله وكان الاخيار فى النهايه لي لوجتيك ومفيش اى فنى سالته اله واشاد بلوجتيك على الكريتف وكمان هى حلم الشباب المصرى فقولت اهو اخدها معاى اسمى جبت حاجه مميزه ومش عند حد فى مصر وخصوصا انى معجب بس Logitech X-540

عمتن انا مستمر بدور عليها لو لقتها يبقى مكتبالى وهجبها واجى ملقتهاش غالبا لو مظهرشى قدامى 5.1 Edifier بسعر مناسب او حاجه لقطه غالبا هنزل اجيب كريتف من مصر او لو لقيت هنا فى فرق يغطى الشحن هجبها علشان ابعد عن المضروبه

لان انا مش مرتاح Logitech X-530 لان اولا التحكم فى السماعه وده غريب لان لو علقتها على الحيطه لازم اقوم لحد عندها ولو حطيتها على المكتب يبقه زي قلته طقم الصوت وكمان الصب بتاعها تقليدى ومفهاش خصيت تحويل من 2 الى 5.1 ودى كلها مزاى فى كريتف t6200 والمخليانى متمسك بي x540 زيد على المزاى دى

انها تمتاز كمان على الكريتف ان التجكم فى الصب من الرموت وكمان ودى العجبنى جدا جدا ان لوجتك عملت حاجه جامده فى موديلات السنه دى وهى ان حطت سماعة الصب تحت مش على جنب الصب نفسه وده بيخلى صوت البيز بيجيلك من انعكاس الصوت فى ارضيت الغرفه ودى خلى كتير من التقرير المصوره والمكتوبه تكلم عن الميزه دى كتير لانها بتدى صوت رهيب وده قلدته Edifier فى موديلها Edifier R501 وده الخلانى احطه احتمال قدامى

ده طبعا غير ان كله بيشيد بتفوق لوجتك على كريتف

فخلاصة الموضوع ادعيلى القى Logitech X-540 او بقه لكا هنزل مصر هشوف هجيب كريتف منين لان من الاخر شكلها عايزه نزله القاهره لانى فى المنصوره وعم اخوى بيقول مشفهاش هناك

عمتن هطلعك باخر الاخبار اول باوول وتعبينك معانا ديما معلشى

تحياتى

محمد رسمي

إداري سابق
    محرر مجلة عرب هاردوير

ما شاء الله , القارىء لهذه الحوارات بيستفيد جدا ...

ومعلش عندي سؤال :

لو عايزين نقارن بين موديلين من كرييتف مثل T6200 و T7900 مين أفضل , خاصة ان كان سعرهم واحد ؟؟

طبعا انا عارف ان الوات لسماعات T7900 أعلى وهل ممكن أكتفي بخمس سماعات وأشيل الاتنين الباقيين لان الفايدة منهم مش كبيرة حسب علمي ؟ ومع ذلك مين أفضل بالموديلين ؟

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alayoubi مشاهدة المشاركة
    ما شاء الله , القارىء لهذه الحوارات بيستفيد جدا ...

ومعلش عندي سؤال :

لو عايزين نقارن بين موديلين من كرييتف مثل T6200 و T7900 مين أفضل , خاصة ان كان سعرهم واحد ؟؟

طبعا انا عارف ان الوات لسماعات T7900 أعلى وهل ممكن أكتفي بخمس سماعات وأشيل الاتنين الباقيين لان الفايدة منهم مش كبيرة حسب علمي ؟ ومع ذلك مين أفضل بالموديلين ؟

فعلا بيستفاد جدا المعرفه اصلا كنز

واحب اقولك يا صديقي في رأيي المتواضع من القراءه وكدا ان T6200 احسن من T7900 لانها انقي في الصوت

وجوده صناعتها عاليه في الخامات بالنسبه لل T7900 ناس كتير قالت مش اد كدا وان الصناعه الي حد ما ردئيه

ودا بيتثبت ليك من السعر شفت مره 7 سماعات ب 600 جنيه وارخص ههههههه مش هتفيدك في حاجه خالص

T6200 لها الافضليه في النقاء والتصنيع مع كارت صوت X-Fi ان شاء الله يعجبك الاداء

تحياتي يا صديقي وارجو ان اكون افدتك

عضو

هههههههههه والهى ياصاحبى الفكره انى كان نفسى اجيل لوجتيك لان رغم كلامك مفيش مقارنه على النت بين كريتف و لوجتك اله وكان الاخيار فى النهايه لي لوجتيك ومفيش اى فنى سالته اله واشاد بلوجتيك على الكريتف وكمان هى حلم الشباب المصرى فقولت اهو اخدها معاى اسمى جبت حاجه مميزه ومش عند حد فى مصر وخصوصا انى معجب بس Logitech X-540

عمتن انا مستمر بدور عليها لو لقتها يبقى مكتبالى وهجبها واجى ملقتهاش غالبا لو مظهرشى قدامى 5.1 Edifier بسعر مناسب او حاجه لقطه غالبا هنزل اجيب كريتف من مصر او لو لقيت هنا فى فرق يغطى الشحن هجبها علشان ابعد عن المضروبه

لان انا مش مرتاح Logitech X-530 لان اولا التحكم فى السماعه وده غريب لان لو علقتها على الحيطه لازم اقوم لحد عندها ولو حطيتها على المكتب يبقه زي قلته طقم الصوت وكمان الصب بتاعها تقليدى ومفهاش خصيت تحويل من 2 الى 5.1 ودى كلها مزاى فى كريتف t6200 والمخليانى متمسك بي x540 زيد على المزاى دى

انها تمتاز كمان على الكريتف ان التجكم فى الصب من الرموت وكمان ودى العجبنى جدا جدا ان لوجتك عملت حاجه جامده فى موديلات السنه دى وهى ان حطت سماعة الصب تحت مش على جنب الصب نفسه وده بيخلى صوت البيز بيجيلك من انعكاس الصوت فى ارضيت الغرفه ودى خلى كتير من التقرير المصوره والمكتوبه تكلم عن الميزه دى كتير لانها بتدى صوت رهيب وده قلدته Edifier فى موديلها Edifier R501 وده الخلانى احطه احتمال قدامى

ده طبعا غير ان كله بيشيد بتفوق لوجتك على كريتف

فخلاصة الموضوع ادعيلى القى Logitech X-540 او بقه لكا هنزل مصر هشوف هجيب كريتف منين لان من الاخر شكلها عايزه نزله القاهره لانى فى المنصوره وعم اخوى بيقول مشفهاش هناك

عمتن هطلعك باخر الاخبار اول باوول وتعبينك معانا ديما معلشى

تحياتى

محمد رسمي

يا صاحبي ولا تاعبني ولا حاجه انتا تؤمر المهم بس طمني لما تجيب السماعات اي حاجه انا هافرح هههههه :ah4:

وان شاء الله خير وربنا يكرمك وتلاقي Logitech ما كنش كدا لما تيجي المنصوره في شحن في يوم بالظبط الحاجه

توصلك اطمن يعني كل حاجه بسيطه اشوفك علي خير ان شاء الله

تحياتي

عضو

والهى يصديقى Logitech X-530 شوفتها فى كل مكان تقريبا شوفت فى سماعات لوجتك فى الرياض موجوده فى جرير فى اكسترا فى كالفور و هايبر بانده و طبعا فى محلات فى سوق الكميوتر ارخص حصلته بيه 300 gكن مش فاكر فين بالظبط لكن اعتقد اكسترا او كالفور واغلى سعر فى محل كمبيوتر 400 وباقى المحلات بتلعب فى الرنج ده بين 300 الى 350

لكن احب اعرف سبب سؤالك عنها هل تفضل تشتريها لانى بصراحه متردد انى اجبها وهى قدامى

تحياتى ومنور الموضوع

محمد رسمي

مدام مفيش غيرها هاتها علطول لانها ممتازه بالسعر ده

عضو

مدام مفيش غيرها هاتها علطول لانها ممتازه بالسعر ده
    انا مش مرتاح Logitech X-530 لان اولا التحكم فى السماعه وده غريب لان لو علقتها على الحيطه لازم اقوم لحد عندها ولو حطيتها على المكتب يبقه زي قلته طقم الصوت وكمان الصب بتاعها تقليدى ومفهاش خصيت تحويل من 2 الى 5.1 ودى كلها مزاى فى كريتف t6200 والمخليانى متمسك بي x540 زيد على المزاى دى

فمش عارف حاسس لو مش هلقى X540 يبقىة اجيب كريتف t6200 من مصر احسن ولا انته رايك ايه شارك برايك معايه

لانى محتار فعلا

عضو الصورة الرمزية almotayam2002

انا مش مرتاح Logitech X-530 لان اولا التحكم فى السماعه وده غريب لان لو علقتها على الحيطه لازم اقوم لحد عندها ولو حطيتها على المكتب يبقه زي قلته طقم الصوت وكمان الصب بتاعها تقليدى ومفهاش خصيت تحويل من 2 الى 5.1 ودى كلها مزاى فى كريتف t6200 والمخليانى متمسك بي x540 زيد على المزاى دى

فمش عارف حاسس لو مش هلقى X540 يبقىة اجيب كريتف t6200 من مصر احسن ولا انته رايك ايه شارك برايك معايه

لانى محتار فعلا
    سدقني يا صديقي

فيه مثل بيقول (( من يطارد عصفورتان يفقدهما ))
    لو حتقعد تدور على حاجه وانت شبه مش مقتنع بالتانيه
    يبقه لاحتجيب دي ولا دي
    لأن التانيه محطوطه في بالك على رف يالا اهو تمشي وخلاص

انت تاعب نفسك بالاوهام
    طيب انت تضمن انك لو لقيت اللوجيتيك تلاقيها نضيفه او مش مضروبه؟؟؟
    تضمن انك تلاقيها بسعر حلو ؟؟؟
    لو طلعلك واحد وقالك انا لقيت يماعات انضف من لوجيتيك
    اسمها دبدب رزع 560 s
    حتروح سااااااايب اللوجيتيك وتيجري وراها هي
    اقتنع بكلام حد واحد مننا واشتري المتاح
    وفكك من الجري ورى الحاجات اللي فاكر انها التوب

لو كان كل الناس عاوزه تجيب لوجيتيك لأنها الاعلى
    كانت لوجيتيك قعدت موظفين كرييتيف في بيوتهم وفلستلهم الشركه
    لكن حتى في اكريكا واوروبا حتلاقي ناس جايبيين كرييتيف وناس جايبيين لوجيتيك

فهل معنى كده ان اللي جابو كرييتيف غلبانيين؟؟
    لا لكن كل واحد حسب اقتناعه بحاجه ومدى استعماله ليها
    يعني بيشترو موزه وبرتقاله وتفاحه لأنهم بياخدو اللي محتاجينه مش اللي يملا عين الناس وهما شايلينه
    واحنا للأسف بناخد اللي يقطم وسطنا عشان نقول للناس بس احنا عندنا I 7 احنا عندنا لوجيتيك احنا عندنا احدث كارت فيجا
    لكن ناخد اللي قد ميزانيتنا او اللي محتاجينه بس مينفعش خالص...
    هااااااااااااات اللي تعرف من الناس انه كويس ومكفيك
    وسيب الجري ورا السراب

عضو الصورة الرمزية sniperslr

Logitech LogitechLogitech

ممتازة عن تجربة

انته لسه مجبتش حاجه؟
    لو كده هات من مصر ال6200 وريح دماغك وبعدين انت ازاي هتنزل بالسماعات دي وزنها يعدي 25 كيلو

صفحة 4 من 5 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة