مشاهدة نتائج الإستطلاع: ماهي برأيك الشركة الأفضل للوحات الأم

المصوتون
270. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع
  • ASRock

38 14.07%
  • ASUS

121 44.81%
  • eVGA

5 1.85%
  • GIGABYTE

87 32.22%
  • MSI

19 7.04%
صفحة 8 من 8 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 8
النتائج 106 إلى 111 من 111

الموضوع: ◄◄◄ أفضل لوحة أم... ►►►

اداري سابق الصورة الرمزية MOHAMED FAROOQ

رد: ◄◄◄ أفضل لوحة أم... ►►►

ياجماعه انا جربت منتجات الخمس شركات دى ومن الاخر فعلا شركه اسوس لا مثيل لها من حيث التكنولوجيا والاداء والسعر وبصراحه مالقيتش احسن منها وحاليا انا معايا ASUS Sabertooth_990FX وبجد والله العظيم ماشوفت اداء غير من الشركه دى وقوه تحمل فى الجيمز رهيبه وعلى فكره انا الجهاز عندى شغال 24 ساعه وممكن اريحه نصف ساعه بس وبعد اللى شوفته من مرار فى درجه الحراره فى ASROCK 970 EXTREM4 كرهت الشركه دى انا وزملائى اللى اشتروها فنصيحه للى بيشكر فى ASROCK احب اعرفه ان الشركه دى لغايه دلوقت ماخذتش جائزه توماس هاردوير حتى فى احدث منتج لها من عيوبها ميقدرش يعرفها غير اللى بيلعب جيمز باستمرار من حيث درجه الحراره واستقرارها لما تعمل عليها جهد عالى وكروت الصوت دايما مش عاليه وكسر السرعه دايما بيعمل مشاكل فيها وبيرفع درجه حرارتها والمعالج حتى مع وجود مشتت احترافى عن تجربه وانا مش بجادل بكلامى ده لانى بقول عن تجربه انا وزملائى مع احترامى للى عنده ASROCK وفى الاخر زى ماقولت قبل كده انا بنصح كل اللى بيسال عن المقارنه ب ASUS ولاثبات كلامى لشركه اقوى جائزه كفاءه هاردوير على راى المثل اسال مجرب ولاتسال طبيب وارجو ان اكون قد افدت الجميع https://www.overclock.net/t/1223576/...al1ty-990fx/10 https://www.tomshardware.com/reviews...0,3068-17.html
    التعديل الأخير تم بواسطة MOHAMED FAROOQ ; 06-07-2012 الساعة 07:11

عضو فضي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zoom4 مشاهدة المشاركة
    ياجماعه انا جربت منتجات الخمس شركات دى ومن الاخر فعلا شركه اسوس لا مثيل لها من حيث التكنولوجيا والاداء والسعر وبصراحه مالقيتش احسن منها وحاليا انا معايا ASUS Sabertooth_990FX وبجد والله العظيم ماشوفت اداء غير من الشركه دى وقوه تحمل فى الجيمز رهيبه وعلى فكره انا الجهاز عندى شغال 24 ساعه وممكن اريحه نصف ساعه بس وبعد اللى شوفته من مرار فى درجه الحراره فى ASROCK 970 EXTREM4 كرهت الشركه دى انا وزملائى اللى اشتروها فنصيحه للى بيشكر فى ASROCK احب اعرفه ان الشركه دى لغايه دلوقت ماخذتش جائزه توماس هاردوير حتى فى احدث منتج لها من عيوبها ميقدرش يعرفها غير اللى بيلعب جيمز باستمرار من حيث درجه الحراره واستقرارها لما تعمل عليها جهد عالى وكروت الصوت دايما مش عاليه وكسر السرعه دايما بيعمل مشاكل فيها وبيرفع درجه حرارتها والمعالج حتى مع وجود مشتت احترافى عن تجربه وانا مش بجادل بكلامى ده لانى بقول عن تجربه انا وزملائى مع احترامى للى عنده ASROCK وفى الاخر زى ماقولت قبل كده انا بنصح كل اللى بيسال عن المقارنه ب ASUS ولاثبات كلامى لشركه اقوى جائزه كفاءه هاردوير على راى المثل اسال مجرب ولاتسال طبيب وارجو ان اكون قد افدت الجميع https://www.overclock.net/t/1223576/...al1ty-990fx/10 https://www.tomshardware.com/reviews...0,3068-17.html
    اكيد طبعا كلامك صح

عضو

asrock ايه بس الناس ديه متجيش حاجه فى جيجا بايت واسوس ححتى لو مبيعاتها زادت بس الاداء وقدرة التحمل تتمثل فى جيجا بايت وأسوس

مخالف للقوانين

كلهم ممتازين على الوضع القياسي عزيزي ومش محتاج الحيرة فيما بينهم فالافضل سيكون بالارخص وحسب ما تحتاجه فيها من متطلبات

وبخصوص كسر السرعة ما بعد ال 4.5 جيجا فما أختاره انا هو الاكثر مراوح من بين خيارين لا ثالث هما اما أسوس او الجيجا بايت

عضو الصورة الرمزية majed_qd

السلام عليكم من خلال تجربتي
    ASRock لابأس بها لكن مشكلتها عمرها قصير جداً ولاتدوم طويلاً لأن مكوناتها رخيصة
    ASUS ممتازة
    EVGA لم أجربها
    GIGABYTE كثرة أعطال بكرت الصوت المدمج + عطب بمنافذ USB + عطب بمنافذ الماوس والكيبورد
    MSI جيدة
    majed_qd

إداري سابق
    محرر مجلة عرب هاردوير

يغلق ..

صفحة 8 من 8 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 6 7 8