صفحة 22 من 44 الأولىالأولى ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 316 إلى 330 من 658

الموضوع: أسعار أحدث الهاردوير في مصر ( متجدد ).

عضو

رد: أسعار احدث كروت الفيجا في مصر

شريف أنتا بتقول أن ال NEC أفضل من ال Lite ON ؟ طيب هل ده NEC DVD-RW LIGHT SCRIPE 18X = 225 LE أفضل من ده LITEON DVD-RW 20X = 230 LE

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة someone2010 مشاهدة المشاركة
    1-طاب يا شريف هوه الكينجستون أحسن من من الماركات اللي أنا كتبتهالك ديه ؟؟؟

2-وهل ممكن يكون فيه رامات كينجستون مضروبه عند التوكيل United Computer Systems (المتحده لنظم الحاسبات) ؟ اللي موجود في السخاوي ؟؟؟ولا الرامات اللي عنده كلها أوريجينال ؟

3-وهل ال GIGABYTE GA-P35-DQ6 أفضل من ال XFX 680I LT ؟؟؟ يعني أستنى لما ال P35-DQ6 تنزل ؟؟

4-هل توكيل باورات HEC هو شركة جاما كمبيوتر اللي في المهندسين والعباسية ؟

5-ماتعرفش توكيل كيسات دولفين مين ماسكة ؟ Dolphine

وشكرا لك جزيل الشكر و ربنا يخليك لينا يا رب و أسرة منتدى عرب هلردوير ....و الى الأمام دائما!Clap

أخي someone2010

1- هناك الكثير من المركات الأفضل من الكينج ستون هايبر والتي هي أفضل من الكينج ستون العادية
    ولكن لأسف لا يتوفر في مصر سوا الكينج ستون العادية وبتردد 667 :Angry:
    أما عن الشيب أختارها لكينج ستون أفضل

2- اكيد كل الرامات لديه أوريجنال ما يقدر يغش وهو وكيل
    ولكن للأمان أقرأ المكتوب علي الشيب الخاصة بالرام نفسها وتأكيد من البيانات هل هي PCXXXX المطلوبة وهل CLSX هو زمن التأخير المطلوب وهل الإسم KINGSTONE أم الحروف ملعوب فيها إلخ

3- GIGABYTE GA-P35-DQ6 لا تدعم SLI لكروت نفيدا ولكنها تدعم كروس فاير ل ATI
    لو كنت تفهم ما كتبت أحصل علي ما تريده أما لو كنت لا تعرفه فهو بإختصار تركيب كرتي شاشة للحصول علي أداء أفضل ( وسعر مضاعف ) لو كنت لن تفعل ذلك ف 965P-DS3 كافية وممتازة وتعطيك أداء الأولي

4- أعتقد ذلك وكمان تباع في كمبيو داتاسنتر في الدور الثاني في السخاوي

5- أتمني أن يخربنا شريف بذلك
    ولكن أعتقد أي مول تجدها به ليس شرط وكيل

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبد الحميد حامد مشاهدة المشاركة
    سلام عليكم ايه رايكم يا جماعه انا عاوز اشترى كارت شاشه محترم ويستمر معايا فتره وانا غاوى العاب بس مش ريزوليوشن عالى يعنى 1024 مثلا العب عليها فانتوا ايه رايكم اشترى chaintech8600gts ولا استنى السنه الجايه لما اجمع ميزانيه محترمه و اشترى xfx8800gts320mb ولو كده اشترى كارت ايه مؤءقت 7300gs ولا atix300 لسنه واحده فقط
    أعتقد كلامك واضح
    لا تنظر لريزليوشن أعلي
    وعلي العام المقبل تجد فئات جديدة من كل شركة وتتويه
    أحصل علي chaintech8600gts وسيعطيك ما تريد من الأداء وأفضل بإذن الله

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وائل العنانى مشاهدة المشاركة
    أخى الكريم intelconroe
    أخى الكريم SHERIF_ATHLON

شكرا جدا لكم على ردودكم وإهتمامكم
    بس انتم الإتنين فضلتم ماثربورد 965 بدلا من 945 ، طيب يا ترى ليه ؟
    هل فقط علشان التحديث فى المستقبل ، أم أن الـ 945 بتعمل مشكلة مع الكارت 8600 GTS ?
    وشكرا لكم
    مكتوب في موقع إنتل أن ال 945 تدعم CORE2DUE
    ولكن من تجارب الأخوة فالأداء الذي تحصل عليه كان أقل بكثير من المطلوب
    مادمت ستاخذ معالج وتكلف
    أدفع مبلغ إضافة وخذ ماذربورد تعطيك أداء المعالج الأمثل :up:

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة someone2010 مشاهدة المشاركة
    شريف أنتا بتقول أن ال NEC أفضل من ال Lite ON ؟ طيب هل ده NEC DVD-RW LIGHT SCRIPE 18X = 225 LE أفضل من ده LITEON DVD-RW 20X = 230 LE
    أخي ال NEC كماركة أكثر شهرة وجودة
    ولكن ما دامت الثانية تعطي سرعة نسخ أكبر فأحل عليها
    وخاصه وأنها شركة متميزة ايضاً
    ومعك الضمان لو حصلت مشاكل ( في الغالب النواسخ لو أشتغلت في البداية بشكل جيد فلا تقلق منها )

عضو

أخي العزيز arabtoarab كفي و وفي في الأجابة ما شاء الله عليه و بالنسبة لكارت الفيجا CHAINTECH 8600GTS أنا أري أنه أكثر من كافي للألعاب و توكيل الكيسة دولفين هو شركة كايرو كمبيوتر و كيل الXFX و هي منتشرة في كل الشركات
    أخي العزيز I.m.I هو حسب علمي أن أفضل مايوجد من موديلات في السوق المصري لشنط الحاسب المحمول هو من شركة تارجوس و هي أغلاها و يوجد موديلات من شركات مختلفة و تختلف الأسعار حسب جودة المادة المصنعة منها و عدد الأماكن في الشنطة و أهم ما يجب أن تبحث عنه من وجهة نظري هو متانة الشنطة و قدرتها علي حماية الجهاز و ممكن تشوف عند شركة United Computer Systems وكيل كينج ستون أو كمبيو مي

عضو الصورة الرمزية Bulldozer FX

الصراحة موضوع ولا اروع اخى شريف واكرر شكرى للك

وعندى طلب بسيط

عاوز اعرف اسعار المزربورد دى وهى بورد AMD

MSI K9N Platinum

ودى مواصفتها

MSI K9N Diamond

ودى مواصفتها

ASUS M2V-E

ودى مواصفتها

ASUS M2N-SLI Deluxe

ودى مواصفتها

GIGABYTE GA-M57SLI-S4 Socket AM2

ودى مواصفتها

وكمان اخى عايز اعرف سعر
    Athlon 64 X2 5000+ (AM2)

وشكرا لك اخى شريف على الموضوع والى الامام دائما

عضو الصورة الرمزية khaled_acmilan

Wink رد: أسعار احدث كروت الفيجا في مصر

أخي الكريم شريف أشكرك على تعبك في الموضوع والمجهود العالي ده بجد.

وكنت عايز منك خدمة أخي الكريم زواوي دلني على كارت ZOTAC 8500GT وهو أفضل كانت من هذا الموديل فياريت لو تقدر تسألى عليه وهو غالبًا مش موجود بس احتمال تلاقيه وياريت لو موجود بكام.

وياريت لو ملقتوش تسأللى ممكن يتجاب من برة من التوكيل يعني وهيبقى بكام والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.Wink:

عضو

أخي العزيز phantomas لا شكر علي واجب فنحن جميعا أخوة و بالنسبة لللوحات التي تطلب أسعارها فلا يوجد منها ألا التالي
    MSI K9N Diamond = 1350 LE
    و يوجد موديل اخر من MSI و هو التالي
    K9N Ultra = 650 LE
    و هذا الرابط الخاص به
    https://global.msi.com.tw/index.php?...=1&cat2_no=171
    علي ما أعتقد انت مهتم بخاصية SLI هل تنوي تركيب كرتين فيجا و انا لم أنسي طلبك بخصوص اللوحة الجيجا بايت و سألت و لم أجدها و بالنسبة للمعالج
    AMD X2 5000 AM2 = 1000 LE
    AMD X2 5200 AM2 = 1200 LE
    و يمكنك الأتصال علي الشركة التالية فهي تعمل في معالجات الAMD و ملحقاتها و الأستفسار منهم و ذلك لوصول دفعات جديدة خلال أسبوع أن شاء الله
    COMPUNIL TEL: 4505950
    أخي العزيز khaled_acmilan
    وكنت عايز منك خدمة أخي الكريم زواوي دلني على كارت ZOTAC 8500GT وهو أفضل كانت من هذا الموديل فياريت لو تقدر تسألى عليه وهو غالبًا مش موجود بس احتمال تلاقيه وياريت لو موجود بكام.
    أنا قرأت الموضوع والكارت فعلا جيد و انا لم أري اهذه الشركة سوي كارت 7300GT و أن شاء الله سوف أستفسر لك عن الكارت أو عن موعد وصوله

عضو الصورة الرمزية Bulldozer FX

شكرا لك اخى شريف انا بالفعل انوى تركيب كرتين فيجا ولكن لم احدد بعد على اى بروسيسسور اريد AMD or INTEL بس شكلها كده AMD وخصوصا بعد سعر البروسيسسور AMD X2 5000 AM2 اللى انت قلته وياريت يفضل ثابت كده
    على فكرة البوردة التى قمت بذكرها رائعة جدا ولكن اتمنى ان اجد بوردة SLI ارخص من diamond

شكرا اخى شريف على تعبك والى الامام دائما

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SHERIF_ATHLON مشاهدة المشاركة
    أخي العزيز وائل العنانى أهلا بك و الحمد لله أنك وفقت لهذا المنتدي العزيز علينا جميعا و أن شاء الله نستطيع مساعدتك
    بالنسبة للمواصفات التي ذكرتها هي جيدة و لكن بما أنك تطمح للوصول الي أداء عابي في الألعاب فيفضل أن تقوم بشراء لوحة أم GIGA-BYTA 965P-DS3 = 875 LE أو أذا كان السعر عالي MSI 965P-NEO = 650 LE و تعلي الرام الي 2GB حتي تحصل علي أفضل أداء هذا أولا
    ثانيا بالنسبة لموضوع الباور فيجب أن يكون من نوع جيد و الذي ذكرته لا أعتقد أبدا أن هذه قدرته الحقيقية و يمكنك مراجعة الأسعار و ستجد أسعار عدة أنواع مذكورة و أرشح لك POWER K-MEX 500W = 225 LE و هو أكثر من كافي لك فأنا رأيته يعمل علي كرتين 8800GTS و بالنسبة لكارت CHAINTECH 8600GTS فسوف تصل شحنة جديدة منه خلال أسبوع أو أسبوعين أن شاء الله و بالنسبة لصديقك أنت لم تحدد نوع الكارت الخاص به فممكن ان يكون 6600LE أو 6600 بالنسبة للكارت الذي أخترته سوف تحصل معه علي أداء مختلف أن شاء الله و لن تواجه اي مشاكل مع الألعاب وأعتقد أن كارت 8600GT سوف يكون جيد معك و من الممكن أن تستفسر من الأساتذة الأفاضل في المنتدي و لن يبخل عليك أحد بالمعلومة و نستفيد معا ان شاء الله
    شريف باشا أنا شاكر جدا لك على إهتمامك ، بس معلش ها اتقل عليك
    بالنسبة للهارد ديسك ، انا ناوي اشترى هارد SATA 2 يكون فى حدود من 350 - 400 جنيه ، بس إيه أحسن نوع ، أنا طول عمرى ماشى مع الويسترن لأنه الأسرع ، بس بيقولوا ان السيجيت بقى كويس فى السرعة ، وفيه ناس بتشكر فى السامسونج ، وتقريبا كلهم فيه منهم بافر 16 ميجا ، انا مش عارف مين الأحسن فى الـ Sata 2 ، وهل فيه فعلا فرق فى السرعة بين SATA 2 وبين SATA 1 ، ولا السرعة مش محسوسة ؟ فيه ناس قالت انها جابت الـ SATA 2 وماحستش بفرق ، ولو كان فعلا ما فيش فرق ، معلش يا باشا ، تقوللى أفضل نوع سواء فى الـ Sata 2 أو فى الـ Sata 2 .
    وبالنسبة للرامات ، انت بتقول أجيب رامات 1 جيجا ، طيب إيه أحسن رامات ممكن الواحد يجيبها ؟ والشيب سيت بتاعها المفروض يكون إيه ؟ و لو كنت شفتها فى حته معينه ماتنساش تقوللى منين (طبعا انا باتكلم عن الباس 667 ، لأنك بتقول إن الباس 800 تمنها ألف جنيه ، مالناش دعوه بيها :Big: ) ، على فكرة أنا لاقيت كل الرامات فى السوق صيني .
    بالنسبة للباور سابلاى ، انت ذكرت لى النوع الكويس ، بس بيتباع فى أي شركة فى المول ؟ ولو مالقيتوش ، ايه البديل ؟
    بالنسبة للبروسيسور ، أنا النوع اللى ها أشتريه إنشاء الله هو
    Core 2 Duo 2.13 bus 1066 Model No. E6420 4 MB Cash ياترى النوع ده فيه مشاكل ولا لأ ؟
    وألف شكر لك على تعاونك الدائم معانا جميعا .

عضو

يا أخ وائل انا اتصلت بتوكيل شانتك و قالى انو هيجيب رامات 1 جيجا باص 800 على الاسبوع الجاى بالكتير و سعرها حوالى 260 جنيه.
    المعالج اللى اخترته رائع جدا و مبروك عليك مقدما.

يا جماعة حد جرب باورصبلاي مازوري يقولنا نظامه ايه ؟؟ لأن سعره مغري و عاوز اشتريه

عضو الصورة الرمزية intelconroe

اخ وائل شوف احسن هارد الوقتى هو سيجيت 320 بافر 16
    https://www.newegg.com/Product/Produ...82E16822148140
    بلا منازع
    بالنسبه للرامات لو ناوى على كسر السرعه ففى رامات اسمها chaintec apogee هى الوحيده اللى باصها 800 وسعرها زى مقال الأخ شريف 170 جنيه ل512 معقول جدا وانا كنت جبتها لواحد صاحبى وطلعت كويسه جدا ممكن احسن من الكينجستون فى كسر السرعه وكمان عليه ضمان مدى الحياه وتايوانى ياعم مش صينى
    https://www.chaintech.co.kr/product/...03002000000000
    اما بالنسبه للبروسيسور ما فيهوش اي مشاكل بس ياريت البورده تبقى 965 عشان التيبست ده معمول للبروسيسورات ده

عضو

الأخ شريف قال ان الهارد المتوفر من سيجيت 300 جيجا
    المشكلة أن سيجيت لم تنتج هاردات بهذا الحجم فكيف متوفر لدينا في الاسواق ؟

بالنسبة لرامات شينتك لا أعتقد أنها جيدة

عضو

السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة
    عندي الأن 2 كيس واحده فيها دي في دي RW والتانيه لأ فهل يمكنني وضع الدي في دي في الكيس اللي مفيهاش الدي في دي بواسطة ال Mobile Rack ?
    لأني مش عايز أفتح الكيس من جوه و مش عايز ألعب فيها .... المهم الكلام ده ينفع ولا لأ و أزاي أوصل الموبايل راك هل بوصله بوصلة داتا وو صلة باور اللي كانوا في السي دي روم؟ بس ؟ ولا أزاي بيتوصل ؟؟؟ ولا لازم أخد الكيس معايا للمهندس عشان يوصللي الموبايل راك ؟ و لا أجيب External Case أسهل أو IDE Cable اللي بيركب من ال USB و بيركب معاه switch ................... أو هل في حاجة IDE To USB للحوار ده أسهل من كل الفيلم اللي فات ده عشان بصراحة بصراحة مش عايز ألعب في وصلات الباور والداتا اللي جوه الكيس!!!!!!!!
    أيه رائيكم في ده USB 2.0 to IDE Cable Version 2

والرابط من هــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــنا

صفحة 22 من 44 الأولىالأولى ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... الأخيرةالأخيرة