صفحة 24 من 44 الأولىالأولى ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 346 إلى 360 من 658

الموضوع: أسعار أحدث الهاردوير في مصر ( متجدد ).

عضو

رد: أسعار احدث كروت الفيجا في مصر

مبروك عليك أخي arabtoarab الجهاز الرائع و ان شاء الله يدوم معك لسنوات بأداء ممتاز

عندي بعض الأسئلة لك:
    1- هل المعالج E4400 C2D موجود في الأسواق ام لا ؟
    2- هل الكيسة الدولفين جيدة التهوية و بها فتحات للمراوح ام اكتفي بالكيسة القديمة التي أملكها ؟

عضو الصورة الرمزية Bulldozer FX

مبارك عليك جهازك اخى arabtoarab وياريت تذكر مواصفات الجهاز بالتفصيل وسعره النهائى لان احد اصدقائى يريد شراء جهاز جديد وقد اذهب معه فى القريب انشاء الله لشرائه ومبارك عليك جهازك الجديد مرة اخرى

عضو

الف مبروك يا arabtoarab على الجهاز الجميل اللى انت جبته ، وعلى فكرة الرامات الـ Kingstone 512 bus 667 انا لقيتها على 125 بعد الفصال فى شركة كمبيوداتا بالدور التاني بمول السخاوي ، بس ماعرفش الشيب سيت بتاعها إيه ، وعموما الفرق مش كبير ، بالنسبة لكارت الفيجا اللى انت جبته ماتقلقش لأن الشينتك ماركة محترمة ، انا شفت كروت الجيجا بايت كلها بدون فانات (مراوح) حتى الـ 8500 وصحيح فيها بايب بس صفير جدا طوله مايزيدش عن 6 سم ، بالنسبة للهاردات أنا تعبت جدا من كتر اللف وفعلا مالاقيتش خالص بافر 16 لا فى الويسترن ولا فى السيجيت ، أعلى حاجة كانت 8 ، وسألت توكيل كل من الإتنين وقالوا لي مافيش (بيتكلموا على إنهم ماجابوهاش أصلا) وانت بتقول انك جبت سيجيت تايلاندي ، حجمه كام ومنين ؟ ، وعلى فكرة انا قلقان شوية من السيجيت لأنى أعرف عنه انه من مميزاته قدرته العالية على الإحتمال وعمر إفتراضي أطول بس من عيوبه إنه تقيل شويه ومش بسرعة الويسترن ، صحيح نظريا الإتنين بسرعة واحدة ، لكن عمليا الناس بتفضل الويسترن علشان السرعة بتاعته ، انت رأيك إيه ؟ انا كنت عايز اجيب فى حدود 400 جنيه وياترى لقيت الهاردات السيجيت التايلاندي فين ؟ ووكيل الكينجستون فين ؟
    ومبروك تاني على الجهاز

عضو

أهلا بكم أخواني الأعزاء أن شاء الله تكونوا بخير سوف أبدا بالرد علي طلباتكم بالترتيب
    أخي العزيز someone2010 بالنسبة للموبايل راك الذي تقصده فلا ينفع لك ألا EXTERNAL RACK و أن شاء الله سوف اسأل لك عنه هو في حدود من 150 و انت طالع و أن كان الأرخص تشتريلك USB TO IDE CABLE و سوف يؤدي المطلوب و زيادة أن شاء الله
    أخي العزيز وائل العنانى الأفضل لك بالنسبة للهارد هو السيجيت و أنا يا جماعة و الله شوفت بعيني الهارد ال 300GB و موديله ST3300622AS وهو بافر 16 ميجا من الموقع الخاص بالشركة و يمكنكم التأكد من الموقع و هذا الرابط
    https://www.seagate.com/ww/v/index.j...D&locale=en-US
    و بالنسبة للرام BUS800 فلا يوجد ألا CHAINTECH APOGEE 512MB بسعر 170 جنيه و خلال أسبوع سوف تصل دفعة 1GB أن شاء الله
    اخي العزيزzicostation ألف مبروك علي الشاشة الجديدة و ربنا يبارك لك فيها و بالنسبة للكيسة الموجودة الموديل القديم
    أخي العزيز Hulky بارك الله فيك
    بالنسبة لموضوع التوكيلات يمكنك زيارة موضوع أخونا المتميز AYMAN2009 و هذا الرابط الخاص به
    https://www.arabhardware.net/forum/s...ad.php?t=54882
    بالنسبة للأسعار المتغيرة :mad: أنت جيت علي الجرح الموضوع له أبعاد كثيرة لكن خلي بالك الأسعار سوف ترتفع علي الأجازة ربنا يلطف
    بالنسبة لكارت الفيجا XFX-GeForce 8600 GTS XXX Edition لم يصل العادي منه بعد الذي نزل من الشركة XFX 8600GT AND XFX 8500GT و أتسحبوا من السوق
    باور K-MEX 550W بسعر 225 جنيه
    بالنسبة للرامة فيجب ان تتأكد من أسم الماركة جيدا و من الشيب عليها و ان شاء الله ربنا يكرمك و يوجد في السوق عبوة بها قطعتين بس بسعر أعلي من شرائهم منفصلتين
    و لا شكر علي واجب و أن شاء الله أكون افدتك:frnd"
    أخي العزيز hamido لم أجد GIGA-BYTE 965P-S3 الموجود الموديل الأعلي و جاري البحث عنها LooL
    أخي العزيز arabtoarab
    ألف ألف مبروك علي الجهاز و متكلفتناش نريد منك تقرير مفصل عن الجهاز
    نصح من مشتري
    =============

لا تتبع السعر الذي يضعه الأخ شريف ولكن أجعله بالنسبه لك سعر أولي وفاصل في السعر لأنه فعلا المولات بتعلي جدا ولو فاصلت بتجيب أسعار حلوة
    عزيزي أنا دائما كنت أنوه أن الأسعار التي أضعها ليست أسعار نهائية فعند ساعة الشراء ممكن تحصل علي سعر أقل و خصوصا في هذه الفترة من السنة نتيجة الركود بسبب الأمتحانات و ممكن تروح تشتري تجد الأسعار أرتفعت ( لا قدر الله ) فأنا لم أقل أبدا أن سعري نهائي
    المهم للتفرقة بين البافر في السيجيت

أنظر للسريل علي الهارد
    ST3300820AS بافر 8
    ST3300622AS بافؤ 16
    أخي الفاضل أنا حزين :Unhappy: وذلك لأنك لم تحصل علي الهارد و صدقني موجود الموديل الثاني ST3300622AS ببافر 16 ميجا و أنا أخبرتك عن الشركة التي تبيعه هل نفذ من عندهم الهارد

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SHERIF_ATHLON مشاهدة المشاركة
    أخي الفاضل أنا حزين :Unhappy: وذلك لأنك لم تحصل علي الهارد و صدقني موجود الموديل الثاني ST3300622AS ببافر 16 ميجا و أنا أخبرتك عن الشركة التي تبيعه هل نفذ من عندهم الهارد
    اخي الكريم شريف
    شكرا لك على متابعتك لنا ، أرجوا أن تخبرنا عن الشركة اللى بتبيع الهارد السيجيت بافر 16 ، انا مستعد أشتريه فورا ، خصوصا ان انا ناوي اشترى 3 أجهزة مع بعض ، يعنى مش عايز اتدبس فى 3 هاردات من ام بافر 8 ميجا
    وبرجاء أنا تتصل بي ، انا سايب لك رقم تليفونى فى رسالة خاصة ، وانا موجود الآن واكون شاكر جدا لك

عضو برونزي

Angry رد: أسعار احدث كروت الفيجا في مصر

ألف ألف مبروك للأخ arabtoarab على جهازه الجديد و يا رب كده يدوم معاه على خير
    يا شباب
    لى بس سؤال هو رخم شوية بس بجد حاجة تغيظ
    دلوقت لما نروح لتوكيل شركة و يقول إنه أخد توكيل كذا و نسال عن منتج يقول لك بكل خبرة
    مفيش منه أساسا و هو مكسر الدنيا برة----------هل بجد التوكيل بيبقى عايز يبيع كل المخزون القديم و مش بيرضى ياخد من برة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    و لا هم مثلا بيركنوا ااشحنة مثلا عشان تقل فى السوق فيبيع بسعر مولع نار؟؟؟؟؟
    يا ريت بس حد يوضح لى النقطة دى
    و ألف شكر لكم جميعا
    (H)(H)(H)(H)(H)(H)

عضو

يا جماعة أنا بقالي يومين باسأل نفس السؤال ، الإخوة اللى شافوا الهاردات اللى البفر بتاعها 16 ميجا ، شافوها فين ؟ يعنى عند مين ، وبكام ؟ وشكرا

عضو

هل هناك بروسيسورات amd اعلى من ال 5200+.... فى السوق وما اسعارها...

وهل هناك بوردات شيب amd 690v..... or....697g......بلت ان فيجا....

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamido مشاهدة المشاركة
    مبروك عليك أخي arabtoarab الجهاز الرائع و ان شاء الله يدوم معك لسنوات بأداء ممتاز

عندي بعض الأسئلة لك:
    1- هل المعالج E4400 C2D موجود في الأسواق ام لا ؟
    2- هل الكيسة الدولفين جيدة التهوية و بها فتحات للمراوح ام اكتفي بالكيسة القديمة التي أملكها ؟
    الكيسة بها فتحة أمامية كبيرة جدا يمكنك تركيب مروحة كبيرة بها
    وفتحة خلفية لمروحة متوسطة
    وفتحة جانبية مع مروحة صغيرة

بالنسبة ل E4400 الأخ شريف يرد عليك بإذن الله لأني لم أسأل

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة phantomas مشاهدة المشاركة
    مبارك عليك جهازك اخى arabtoarab وياريت تذكر مواصفات الجهاز بالتفصيل وسعره النهائى لان احد اصدقائى يريد شراء جهاز جديد وقد اذهب معه فى القريب انشاء الله لشرائه ومبارك عليك جهازك الجديد مرة اخرى
    الجهاز سأكتب مواصفاته بعد قليل فوق
    وهو ثمنه 4500 جنيه من غير الشاشة

وزيادة علي المطلوب فوق

ماوس وكيبورد a4tech
    dvd nec + light scripe
    كيس دولفين
    باور nec 480 وات ب 450 جنيه

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وائل العنانى مشاهدة المشاركة
    الف مبروك يا arabtoarab على الجهاز الجميل اللى انت جبته ، وعلى فكرة الرامات الـ Kingstone 512 bus 667 انا لقيتها على 125 بعد الفصال فى شركة كمبيوداتا بالدور التاني بمول السخاوي ، بس ماعرفش الشيب سيت بتاعها إيه ، وعموما الفرق مش كبير ، بالنسبة لكارت الفيجا اللى انت جبته ماتقلقش لأن الشينتك ماركة محترمة ، انا شفت كروت الجيجا بايت كلها بدون فانات (مراوح) حتى الـ 8500 وصحيح فيها بايب بس صفير جدا طوله مايزيدش عن 6 سم ، بالنسبة للهاردات أنا تعبت جدا من كتر اللف وفعلا مالاقيتش خالص بافر 16 لا فى الويسترن ولا فى السيجيت ، أعلى حاجة كانت 8 ، وسألت توكيل كل من الإتنين وقالوا لي مافيش (بيتكلموا على إنهم ماجابوهاش أصلا) وانت بتقول انك جبت سيجيت تايلاندي ، حجمه كام ومنين ؟ ، وعلى فكرة انا قلقان شوية من السيجيت لأنى أعرف عنه انه من مميزاته قدرته العالية على الإحتمال وعمر إفتراضي أطول بس من عيوبه إنه تقيل شويه ومش بسرعة الويسترن ، صحيح نظريا الإتنين بسرعة واحدة ، لكن عمليا الناس بتفضل الويسترن علشان السرعة بتاعته ، انت رأيك إيه ؟ انا كنت عايز اجيب فى حدود 400 جنيه وياترى لقيت الهاردات السيجيت التايلاندي فين ؟ ووكيل الكينجستون فين ؟ ومبروك تاني على الجهاز

الرمات الشيب غير كينجستون كانت ب 120 جنيه
    شيب كينج ستون تخرج من الوكيل تجاري علي 130 تقريبا فلا أظنها تباع بأقل

الهاردات التايلاندي في أماكن قليلة لل 200 جيجا والمنتشر الصيني وجبنا التايلاندي أرخص 60 جنيه تقريبا

محل كايرو كمبيوتر في مول الأسيوطي الدور الثاني جبت منه ال 300 جيجا سيجيت تايلاندي ب 480 جنيه
    أما ال 200 لا يوجد غير الصيني فقط فذهبت لأماكن أخري حتي وجدناه لصديق لي ولا أذكر المبلغ لأنه أخر ماشريناه وكنت هلكان من السفر واللف

نصيحة مني خذ السجيت
    السرعة واحدة عالمياً ولكنه هاجس ومنتشر
    ولكنه عملي جدا جدا وليس له صوت يكفي ان الشركة تقول لك أضمنه لك 5 سنوات
    أما الأخر ولنفترض أنه أسرع فهو يعطب في وقت قليل جدا ويتأثر بأية خبطة

بالنسبة لوكيل الكينجستون فهو المتحدة في مول الأسيوطي حسبما أذكر الدور الأرضي

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SHERIF_ATHLON مشاهدة المشاركة
    LooL
    أخي العزيز arabtoarab
    ألف ألف مبروك علي الجهاز و متكلفتناش نريد منك تقرير مفصل عن الجهاز

عزيزي أنا دائما كنت أنوه أن الأسعار التي أضعها ليست أسعار نهائية فعند ساعة الشراء ممكن تحصل علي سعر أقل و خصوصا في هذه الفترة من السنة نتيجة الركود بسبب الأمتحانات و ممكن تروح تشتري تجد الأسعار أرتفعت ( لا قدر الله ) فأنا لم أقل أبدا أن سعري نهائي

حبيب قلبي أنا لم أقل أنك تقصر أبدا
    ولكني أردت التنبيه أن اسارك كلها أولية وعليهم المفاصلة
    لأنك لن تشتري ولكنك تجيب الأسعار وليس من المعقول أن تفاصل كلي يوم وأنت لن تشتري LooL
    ولكنك تسأل وتكتب السعر مباشرة وهذا طبعا هو المطلوب ولكني تفاجئت هناك أن الكثيريين يسألوا ويدفعوا مباشرة

بالنسبة للهارد لا أدري يمكن نفذ

هل الفرق في الأداء كبير بين ال 8 - 16 ؟

وألف ألف شكر
    بالنسبة للجهاز الأداء ما شاء الله فرق عن البانتيوم 5 أضعاف وزيادة (z)
    وأي سؤال أخر أنا بالخدمة

نريد أن نجيب وسام عملاق نعلقة علي رقبة شريف لأنه الحقيقة هو بركة هذا المنتدي :up:

عضو الصورة الرمزية khaled_acmilan

Wink رد: أسعار احدث كروت الفيجا في مصر

أخي شريف مفيش أخبار عن كارت الزوتاك؟ معلش يا شريف سؤال كمان هل هناك فرق في التصنيع بين زوتاك وشينتيك وإم إس أي وإكس إف إكس وأنهم أفضل في الكارت ده بالذات 8500 أو 8600gt.gts والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

عضو

اولا التحية ل شريف باشا على المجهودات الجبارة اللى عاملها فى الموضوع الجامد ده
    ثانيا الف الف الف مبروك arabtoarab على الجهاز الجديد وربنا يباركلك فيه
    اخى arabtoarab
    انا نازل ان شاء الله يوم السبت اجمع جهاز ودى مواصفاته
    M.B GIGA-BYTE 945 G-S3
    CPU INTEL P4 3.00 CACHE 2MB BOX
    RAM 2*512 HYNEX
    وانا كنت هاجيب الكيسة الجاما 300
    ومحتار فى الكيسة وبما انك كاتب ان مافيش كيسة عجبتك حيرتنى اكتر
    فياريت ترشحلى كيسة تكون كويسة من ناحية التهوية
    وتكون خامتها كويسة وسعرها حنين علشان انا الفلوس اللى معايا على القد
    والباور ال K-MEX 550W
    ده ايه ظروفه كويس يعنى ولا لأ علشان انا ناوى قدام شوية اجيب ال 8600 GTS
    يعنى لو جبت الجاما وجبتلها الباور ال K-MEX 550W لما اجيب الكارت يبقى كويس
    ولا ايه النظام ياريت تفيدونى علشان انا دماغى تعبت
    وشكلى كده طولت عليكوا
    ولكم خالص تحياتى

عضو

ولو جبت الجاما الباور اللى فيها يخلى البردة هتشتغل كويس من غير ماتسخن
    علشان انا قريت ان لو الباور مش كويس ممكن البردة تتحرق لقدر الله

صفحة 24 من 44 الأولىالأولى ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... الأخيرةالأخيرة