صفحة 14 من 42 الأولىالأولى ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 196 إلى 210 من 621

الموضوع: حصريا على عرب هاردوير: شرح فيديو باللغة العربية للـ ISA Server

عضو

رد: حصريا على عرب هاردوير: شرح فيديو باللغة العربية للـ ISA Server

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed2121
    تم بحمد الله رفع الدرس الثانى
    يوم الثلاثاء القادم نحتفل جميعا بمرور شهرين على اخر درس قام بتقديمة الاستاز محمد2121 لكن احنا بندعيلة بالتوفيق لان الحاجات دية بتتصور مجانى و من غير ما ندفع ولا مليم و اللى مش عاجبة يروح يا خدها بردة و بالنسبة للاستاذ اللى بعتلنا مرة و قال انة قدم دعاء للاستاذ محمد ووالدية يكفى كل كورس الايزا مقدما و شوية من الاكستشينج كمان و كان عاوز ياخد فرق الحساب عاوز اقولة حد قالك تدعى من قلبك يا شيخ

عضو فضي الصورة الرمزية mohamed2121

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rwmy4 مشاهدة المشاركة
    عاوز اقولة حد قالك تدعى من قلبك يا شيخ

وهل سيدعى من ظهر قلبه
    الدعاء من وراء القلب نفاق

ماذا تقصد أخى

عضو

مازلنا فى الانتظار وبالتوفيق

عضوية جديدة

والله يا اخ:cool:ي جزاك الله كل خير بس الجزء التالت بئا

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed2121 مشاهدة المشاركة
    الدعاء من وراء القلب نفاق
    عنــــــــــــــدك حــــــــــق

عضو فضي الصورة الرمزية lumark_s

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamada400 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم
    طبعا في البداية انا بشكر كل اللي تعبوا معانا واللي تعبوا علشانا علشان يوصلنا المجهود دة والمعلومات اللي بعترف اننا كنا هانتعب لحد ما نوصل لها واللي كان نتاج مجهود وتعب جزاهم الله عنا خير الجزاء

بس فية طلب بسيط ودة بوجهه في المقام الاول للسادة المشرفين ان الموضيع مش مترتبة خالص وعلشان نوصل للينكات الجديدة لازم ندور في صفحات الموضوع كله وسبق قبل كدة المهندس ياسر رمزي اشتكي من الموضوع دة غير ان فية لينكات قدمت والاساتذة نزلوا مكانها لينكات تانية بس للاسف الناس بتنزل اللينكات البايظة

فين السادة المشرفين من كل دة وهما وظيفتهم اية في المنتدي؟
    ياجماعة احنا كدة بنضيع مجهود الناس اللي بتتعب وتشرح وتسجل وتضغظ وترفع
    لو السادة المشرفيين معندهمش وقت يا ريت يسيبوا الاشراف لناس تانية تقدر تشيل المسئولية

مش معقول كل ما شخص يجي ينزل ملف تحصلة مشكلة ؟؟؟؟؟؟؟

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sasa_elsokary مشاهدة المشاركة
    على خير ان شاء الله الباقي بعد كام شهر ولا ايه يا جماعه انتم مش بتراعوا حد ولا ان في ناس بتستنى الشرح ده بفارغ الصبر للاستفاده منه ممكن في شغل او انترفيو ولا حاجه مهمه احنا كدا نبتدي جامدين قوي وبعد كدا يجيلنا شد عضلي ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
    يا ريت ان كنت مش فاضي تحول الموضوع لحد تاني و ماتجيش تقول زي الباقيين و الناس التانيه اصل ظروفي اصلي بتجوز اصل شغل جديد مسكتوا معلش اخي الكريم انت اضرى بظروفك كنت تأجل الموضوع او تلغيه لحد ما ظروفك تتحسن
    ماتزعلش مني يا بخت من بكاني ولا ضحك الناس عليا سامحني لو زعلتك بس هما كلمتين جوايا و حبيت اقولهم

السلام عليكم

ماشاء الله ماشاء الله يا ساسا السكري ... ماشاء الله على وقاحتك ، بتستهزء بالمشرفين والمحاضرين؟؟؟

وإنت يا حمادة باشا ماشاء الله عليك كمان ، كيف تطلب من الله أن يجازي المشرفين خير وإنت تجازيهم بأبشع الكلام والتنقيص!!!!!

إخواني الأحبة إذا مش عاجبكم المنتدى روح دور على غيره، المشرفين موجودين وبيشتغلوا بتعب وجهد وما أحد فيهم يقصر على الإطلاق، وإنت وظيفتك تأتي وتأخذ اللي إنت عاوزه بكل برود وأريحية، لأ وكمان ببجاحة كمان تنتقد المشرفين والمشاركين في هذه الأعمال المجانية.

فين مشاركاتك يا أستاذ إنت وهو يلي عايز تعلم المشرفين تشتغل إزاي؟؟؟

أكثر واحد فيكم معاه 14 مشاركة وكلهم أرجوكم ولو سمحتم وبلييييز وجايين تستهزؤا بالمشرفين؟؟

يا رجل إنت وهو خلي عندك شوية دماثة وأدب في الرد وإحترم الناس اللي شايلة هموم الموقع فوق نافوخها عشان حضرتك تدخل وتلاقي أفلام وتدريب تحملهم على البارد المستريح!!

فعلاً وقاحة ما بعدها وقاحة هذا الرد التي ترد فيه وتنتقد فيه المشرفين، متختشي إنت وهو وتزوق على دمك بدل هذا الكلام السخيف بحق ناس بتتعب عشان تعمل لك حاجة تتعلم فيها ، وأنت ترد بقمة الأنانية على جهود هؤلاء المحاضرين وتستهزء بهم وبظروفهم الخاصة و تتهمهم بالإهمال، فعلاً سذاجة ما بعدها سذاجة لا تصدر إلا عن أطفال وليس رجال.

أنا لا أدافع عن المشرفين يا أستاذ، نحن بشر نخطئ ونصيب، ولكن ماهي المشكلة ؟؟؟ مش ناقص يعني غير ننسخ الأفلام على سي دي ونبعث واحد من المشرفين لغاية عندك في البيت ينزلهم على جهازك !!!!!!!!!!!!! هذا هو اللي ناقص بس!!!!

وعايز تصير مهندس نظم إنت وهو وهذا هو إسلوبكما !!!!!!! يا أخي روح تعلم أدب الحوار ومعنى العطاء إنت وهو وبعدين تعال إنتقد المشرفين إنت وغيرك.

لا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم.

شمر عن ذراعك إنت وهو وإعمل حاجة فيد فيها الناس بدل من هذه التعليقات السخيفة التي نازل فيها في أكثر من مقال، انا رديت عليك يا حماده باشا في مقال بشكل مؤدب ، لكن يبدو أن إسلوب ردي لم يكن ليروق لك !!!

هذا اللي عندنا، مش عاجبك روح إشتري سيرفر وإفتح منتدى وسأكون أول شخص يبارك لك، لكم تأتي بكل هذه الوقاحة وتعيد نفس الكلام في أكثر من مكان تتهم فيه المشرفين بالتقصير والتخاذل والثاني يستهزء بالمحاضرين وبظرف زواجهم ومشاغلهم الدنيوية أقول لك روح نام يا عم إنت وهو.

أقول كلمة أخيرة لكل من يشارك بهمز ولمز وإيحائات سخيفة على المشرفين والمحاضرين: الي مش عاجبه أداء المشرفين يروح يشتكي للإدارة، عندنا إدارة من أروع ما يكون، إدارة مسؤولة وإدارة واعية وإدارة غير منحازة على الإطلاق، اللي مش عاجبه شغل المشرفين يروح يشتكي للإدارة والإدارة ستحقق في موضوعه وتنصفه إن كان له حق.

من ناحيتي أنا كمدير لهذه الأقسام سأقوم بطرد كل من تسول له نفسه الإسائة للمشرفين أو للمحاضرين المتطوعين الذين يدرسون بالمجان في هذا المنتدى، هذا ليس تهديد، ولكنه أبسط إحراء بحق أي ناكر لجميل هذا المنتدى الذي وفر للرواد وللمرة الأولى في تاريخ الإنترنت دروس مجانية يتعلموا فيها مجاناً، هذا عمل خيري تطوعي، يقوم به المحاضر أو المشرف في وقت فراغه فقط، أذكر مرة أخرى بأن أي شخص يقل أدبه على المشرفين أو يتطاول بتعليقات سخيفة على المحاضرين سيطرد من هذا المنتدى بلا كرامة .... أنا كنت ضد إستعمال إسلوب التهديد هذا ، ولكن مع بعض هذه النوعيات من الأعضاء اللامسؤوليين أصبح لازماً أن أغير ن طريقة التعامل.

اللي مش عاجبه كلامي يروح يشتكي للإدارة العليا ويقول لهم أنا كتبت كلام غير مسؤول عن المشرفين و المحاضرين ورد علي مدير القسم بهذا الكلام، يوجد لدينا قسم خاص بالشكاوي لا يطلع عليه سوى الإدارة العليا فقط ...

يا حمادة روح صلح النت بتاعك وبعدين تعال عيب على المشرفين والناس اللي بتعمل لك هذه الأفلام، أما إنت راجل غريب فعلاً يا أخي!!!!!!!!!!

و جاي تكلم وتستهزء بالمشرفين وكأنهم عبيد عندك وتتهمهم بالتقصير بسبب كسلك وعدم رغبتك بالبحث ، فعلاً أمرك عجيب غريب إنت وهو !!!!!!!!

أشكر الأخ محمد على جهده المبارك وأشكر كل الأخوة الذين يقومون بهذا العمل التطوعي.

ساسا السكري وحمادة أرجو إعتبار هذا إنذار نهائي لكما بعدم التطاول على المحاظرين والمشرفين وحسن الظن في هذا المنتدى وعدم الإسائة لم أحسن العطاء والعمل.

اللي يحترم ويقدر منتدى عرب هاردوير ومشرفيه وأصحاب العطاء فيه أحترمه وأشيله فوق رأسي وأخدمه بعيوني، والذي يسيء للموقع وأعضائه ومشرفيه فمكانه ال Recycle Bin .

إنتهي كلامي لغاية هذه النقطة ولا أريد أن أرى أي تعليق خارج موضوع ال ISA في هذا المقال، من يكتب أي كلام غير أسئلة تقنية سيتعرض للمخالفة فوراً.

للعلم فقط سأبحث في جعل أقسام الشهادات العلمية غير متاح الدخول لها بعدد معين من المشاركات أو حسب نشاط الأعضاء، لأن الأمر زاد عن حده كثيراً وليس من هؤلاء الأشخاص فقط بل غيرهم الكثير ممن يأتون بغرض المنفعة والمصلحة وشعارهم الآنانية فقط لا غير.

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    CCIE Voice # 26926
    CCIE R&S # loading
    اللهم لك الحمد والشكر حتى ترضى ... ولك الحمد والشكر إن رضيت

عضو برونزي الصورة الرمزية sharif_soper

السلام عليكم بصراحة مش عارف اقول اية بس كدة غلط ياجماعة رزم نفهم حاجة الناس عملها تطوعا لوجة الله وليس مطالب بيها او بياخدو اجر من الموقع اولا عملها لوجة وثانيا اقل شي تسمع كلمة شكر وليس اكثر والناس اللي بتكلم هذا معنا انت لاتريد الكورس يكمل لانة البطريقة دية بتسد نفس الناس دية حط نفسك مكانة لو حد قالك كدة حتقول انا كان مالي بفلقة الدماغ دية هو دة جزائي وبهذا الاسلوب الناس اللي عايزة تعمل كورس حتكسل لانة شايف الناس اللي بتعمل كورس اية بيحصلها وبعدين ياجماعة اللي مستعجل ياخذ كورس برة وانا من ضمن الناس المستعجلة بس بعذر الناس دية لانها بشر ذينا عندها شغل واصدقاء او اولاد وعايزة يطلع يتمش مع اصحابة او يتفرج علي التلفزيون او يقرا كتاب وعايز يطور من نفسة لان العلم مجالة كبير لاينتهي وملاحظ اللي بيقولوا الكلام دة كلهم ناس جديدة يعني ذي مابيقولوا لوقها خضرة يعني اصلا مكنش في كورسات واللي شجعت الناس دية هم الاعضاء وكلامهم فياريت نشجعهم عشان تظهر ناس تانية وتعمل كورسات وعلي فكرة ياجماعة مستر لومارك زعل لان الكلام دة اتكرر من بعض الناس اخري جدد وعلي فكرة مستر لومارك اول مرة يطلع من شعورة ودة شي جديد اول مرة اشوفة من مستر لومارك بس بصراحة انا ذية وبكرر انا اكتر منك يمكن انت قريب من القاهرة او الاسكندرية وانا بسب شغلي او المشاكل عائالية فانا متواجد في الصعيد واما ادراك من الصعيد لايوجد بية شي وعنا كلامي انا مستعجلي ذيكم او اكثر بس لازم الواحد يراعي الناس والمفروض جزائة الاحسان زالشكر وليس التريقة لان محدش لو دينة عندة او عند حد وعلي كلنا اخوات المفروض نعذر بعض ونقف بجوار بعض بسب هذا الكلام من المشروع الخيري يتوقف وبعدين ---- يبقي كدة شكر وياريت يكون في لغة تخاطب احسن من كدة وفي حديث

من لايـــــــــــــشــــــــــــــــــــــــــــكــــ ــــر الــــــــــــــــــــــــــــنـــــاس لا يــــــــــــشــــــــكر الله
    [B][CENTER][SIZE=5][COLOR=Navy]الحق يحتاج إلى رجلين .. رجل ينطق به ورجل يفهمه.[/COLOR][/SIZE][/CENTER]
    [/B]
    [CENTER][SIZE=4][B] [COLOR=DarkGreen]الجوع طعام الزاهدين والذكر طعام العارفين [/COLOR][/B][/SIZE][/CENTER]

عضو فضي الصورة الرمزية mohamed2121

انا مش هتكلم فوق الكلام الذكره الاخوه وشاكر
    الاخ العزيز لومارك على رده الرادع
    بس انا أحب اقول حاجه
    يا جماعه
    للأسف محدش بيقدر الظروف انا مش عارف ليه الناس كده
    للأسف ناس تخش تحمل وترد ردوود عاديه وتمشى وناس تخش على السرفر الرئيسى
    تخش وتحمل من غير مترد
    احنا مش عاوزين ردود ورديه وخلاص
    فالمشاركه الاولى ذكرن ان لازم ننقاش والى عنده مشكله واللى مش فاهم نقطه معينه
    وده محصلش للاسف الكل بيحمل ويمشى وكمان بيتطاول ليه مش عارف
    هل لانه العمل ده مجانى هل لو بيدفع فلوس هيقدر يتطاول فالمركز الى هيدرس فيه
    احنا مش منتظرين حاجه كل هذه الاعمال لوجه الله تعالى
    بالعكس احنا كنا عاوزين نخلق حاله نقاش على كل فيديو
    ودى ياجماعه ظروفى يمكن أحد من الى بيتطول ينكسف على دمة
    ودى اول مره احكى ظروفى على العلن
    اولا انا عملى فالصحراء يعنى قمه المشاكل الممكن يوشفها حد من اعطال ومشاكل فى أنقاع الكهرباء
    المستمره وما ادراك هذه المشاكل على رغم وجود UPS بس للأسف تنحرق لان الكهرباء نستمدها من الجنارتورز يعنى كهرباء غير مستقره (وما أدراك ما يصييب السرفرات من أنقطاع الكهرباء)
    كل ذلك يصيبك بالضيق لانك فمكان لا تستطيع عمل شىء أمام هذه المشاكل التى تستطيع عمل شىء مقابلها او أنقطاع ADSL بسبب الرطوبه ومعها طبعا ربط الـ VPN
    هنا تصاب بالاحباط فى حين ان المسأولين عاوزين كل حاجه تمام وخصوصا لما تشتغل مع أجانب
    وانت مش عارف تعمل ايه بسسب الامكانيات المتاحه
    كل ده ضغط يخاى الواحد مينفعش يعمل اي فيديو
    ويسلام الصوت إلى متستحملهوش ودنك
    ورغم كل ذلك الواحد بيحاول يعمل حاجه وبستنى بعد معاد العمل وأنتظر قرابه الـ 5 ساعات
    بعد العمل لانى السكن التى توفره الشركه لايوجد به وسيله لاى شىء غير انك تنام
    وعشان الواحد يبتى يحضر و100 واحد يخش عليك يبوظلك الفيديو وتعيد وتغير (وهنا أذكر الاخ على كما قال اشعر ان الاخ محمد يخاطب أحدا ما) وللأسف لم اشعر بما حدث من كثره دخول وخروج الموظفين
    ويجى تانى يوم تسهر ويحدث نفس المشاكل وياسلام لو النت انقطه يبقى سهرك مجاش ب فايده
    وعلى الرغم من كل ده الواحد بيحاول بس الظوف
    وبعد الانتهاء من العمل برفع الملف للاخ محمد العراقى وهو الاخر جزاه الله خير عنده وقته ومشاغله
    ويبتدى هو يعطى ملاحظته على الدرس
    هنا كنت كويس يا محمد هنا ممكن تغير وهكذا وممكن أعيد الفيديو فى بعض الاحيان كل ذلك عشان الفيديو يبقى على قدر المستطاع جيد لانى مش كونستركتور
    وتملى يقال انى مبعرفش اوصل معلومة والحمد الله أثبت العكس
    انا قدمت ده لانى ا حسيت انى فاهم وعاوز أقدم حاجه
    وفالاخر يحدث التطاول ده انا حبيت اشرح ظروفى عشان الناس تقدر فقط
    والوحيد الذى يعلم ظروفى هو الاخ محمد العراقى

ارجو من كل الاعضاء والمترددين على الموقع كفايه حرام انتو بتحبطو اجمل عمل بشوفو
    ولله الحمد ومشارك به ولو ب واحد من العشر من المائه وهو شرح المواد العلميه باللغه العربيه
    وهى جامعه عرب هاردوير
    وتحياتى الى
    كل من يشارك بهذه الاعمال الخيريه

الاخ أجمد جوده
    الاخ لومارك
    الاخ محمد سمير
    الاخ احمد نميطه
    الاخ محمد العراقى
    الاخ ياسر رمزى
    الاخ محمد الشاعر
    الاخ محمود سليمان

انا خايف أكون نسيت احد
    احبكم جميعا فالله

تحياتى لكل الاعضاء
    محمدعبد السلام

عضو برونزي

ربنا معاك مستر محمد وربنا يعينك

واذا كنا قدرك فليعنك الله علينا وعلى ظروفك

وربنا يجعل كل هذا فى ميزان حسناتك

عضو برونزي

وربنا يقدرك مستر محمد

وفعلا مجهودك وشرحك فوق الروعه

ربنا يخليك يا رب

ولا تسمع لاى هدام

والاداره تقف لكل من يريد الاحباط بالمرصاد

ااسف للاطاله

عضو الصورة الرمزية ahmedgoda

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed2121 مشاهدة المشاركة
    انا مش هتكلم فوق الكلام الذكره الاخوه وشاكر
    الاخ العزيز لومارك على رده الرادع
    اولا انا عملى فالصحراء يعنى قمه المشاكل الممكن يوشفها حد من اعطال ومشاكل فى أنقاع الكهرباء
    المستمره وما ادراك هذه المشاكل على رغم وجود UPS بس للأسف تنحرق لان الكهرباء نستمدها من الجنارتورز يعنى كهرباء غير مستقره (وما أدراك ما يصييب السرفرات من أنقطاع الكهرباء)
    كل ذلك يصيبك بالضيق لانك فمكان لا تستطيع عمل شىء أمام هذه المشاكل التى تستطيع عمل شىء مقابلها او أنقطاع ADSL بسبب الرطوبه ومعها طبعا ربط الـ VPN
    هنا تصاب بالاحباط فى حين ان المسأولين عاوزين كل حاجه تمام وخصوصا لما تشتغل مع أجانب
    وانت مش عارف تعمل ايه بسسب الامكانيات المتاحه

تحياتى لكل الاعضاء
    محمدعبد السلام

فى الصحراء!!!!!

ربنا يعينك

انا مره رحت مدينه السادات عشان الشغل

واقعدت يومين لعنتهم

الله يكون فى عونك حقيقى

انا كنت حملت ال2فيديو وما شكرتك وقتها عشان كنت لسه ما شوفتهمش

بس والله كويس جدا

وحاسس من شرحك انك محترم اوى

وانك بتتاثر بسرعه من كلام الناس اللى معندهاش غير مصلحتها

انت حتى متردش انا مش ليه الكلفه فى الرد دقيقه ولا حتى اتنين يخدوها

داالواحد من الشغل مش لاقى وقت يريح

ربنا يجزييك حقيقى عن الخير ده انت وكل الاخوه فى المنتدى

وان شاءالله شرحك للفيديو الجاى بعد سنه هستناه برضه

كلكو تستاهلو كل خير

لان فعلا مبيحسش غير اللى شغال

وربنا يكرمك وتسيب الصحراء

وتقعد فى التكييف:D:p

عضو برونزي

والله والله والله يا دكتور محمد انت ممتاز

وصدق الاستاذ احمد

عضوية جديدة

شكراً على هذا الجهد الرائع ، واسأل الله ان يضعة في ميزان حسناتكم يوم القيامة

عضوية جديدة

جزاءه الله الف خير لكل من نفع المسلمين ولو بكلمة واحدة هذا والله الذي نستفيد منه وليس مشاهدة الرياضة والافلام ، واقول للذين يتطاولون ( اذا اكرمة الكريم ملكته واذا اكرمة اللئيم تمرد ) .

عضو برونزي الصورة الرمزية علي2060

مشكور
    مشكورمشكورمشكور مشكورمشكورمشكور
    مشكورمشكورمشكورمشكور مشكورمشكورمشكورمشكور
    مشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكور
    مشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكور مشكور
    مشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكور مشكورمشكور
    مشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكور مشكورمشكورمشكور
    مشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكور مشكورمشكورمشكورمشكور
    مشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكور مشكورمشكورمشكور
    مشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكور مشكورمشكور
    مشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكور مشكور
    مشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكور
    مشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكور
    مشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكور
    مشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكور
    مشكورمشكورمشكورمشكورمشكورمشكور
    مشكورمشكورمشكورمشكورمشكور
    مشكورمشكورمشكورمشكور
    مشكورمشكورمشكور
    مشكورمشكور
    مشكور
    [B][COLOR="blue"][CENTER]تكلم وأنت غاضب .. فستقول أعظم حديث تندم عليه طوال حياتك[/CENTER][/COLOR][/B]

صفحة 14 من 42 الأولىالأولى ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... الأخيرةالأخيرة