صفحة 4 من 5 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة
النتائج 46 إلى 60 من 66

الموضوع: HAF 922 FireTruck Mod

عضو ذهبي الصورة الرمزية Doctor Medo

رد: HAF 922 FireTruck Mod

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moatez مشاهدة المشاركة
    تعديل جميل جدا اخى العزيز Plutonium ربنا يكرمك ويباركلك فيها ..

لى سؤال بسيط بالنسبه لمرحلة الاستشوار عملتها امتى بعد رش اللون مباشرة ولا بعد الجفاف ..
    اهلا اخ معتز الله يبارك فيك و عقبالك

بالنسبه لاي حاجه ممكن تحرك الدهان من مكانه و هو لين زي السيشوار بيبقي بعد جفاف الدهان

يعني انت حترش الوش التاني تمام و تسيب الحاجه 5 او 6 ساعات و بعدين تستخدم السشوار و هو علي فكره بيستخدم لتثبيت الدهان مش للتجفيف

التجفيف لازم ياخد وقته الكامل و هو علي الاقل 24 ساعه و في اراء قالت اكتر من كده و وصلت معاهم لحد اسبوعين كمان !! لكن ده مع انواع دهانات تاني مش الاسبراي لان الاسبراي بينشف بسرعه بطبيعة الحال

عضو الصورة الرمزية Orphan Naremo

دكتور جراح ورئيس قسم الدهنات كمان
    تم التقييم

شكرا ريمون للمرور و التقييم و لو بصيت تاني في الموضوع كمان يومين تلاته كده اسبوع بالكتير باذن الله حتلاقي مفاجئه

عضو فضي

شغل رائع تم التقييم
    انا عملت مود شبيه له لكن لم أنتهي بعد :D

سبحآن الله وبحمده ~
    سبحان الله العظيم ..

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة -M7mD مشاهدة المشاركة
    شغل رائع تم التقييم

انا عملت مود شبيه له لكن لم أنتهي بعد :D

شكرا للقييم و تستحق واحد مثله عشان الستريبات الجامده دي عملتها ازاي دي ؟؟

شكلها جامد جدا جدا لكن الدهان سدلك الخروم بتاعت الشبكه بص ببلاور و انفخ جامد طير اي دهان زياده بس من غير ما تبوظ الدنيا حواليك و رش بضغطه خفيفه خالص من علي بعد 50 سم في وضع افقي عشان الخروم متتسدش منك و تحافظ علي تهوية الكيسه

عضو ذهبي الصورة الرمزية vmidov

كان ليا سؤالين يا دكتره
    1- بالنسبه للدهان واضح أنك أديته وشين رش والسيشوار أستخدمته بعد تانى مره صح؟
    الوش الاول هل كان حاجه خفيفه كده على السريع يعنى رشه سريعه كده ولا دققت كويس وأنت بترش
    المره التانيه بس هى اللى أستخدمت معاها السيشوار ولا بعد كل وش بتستخدم السيشوار ؟

2- حاليا لو أستخدمت قطنه بثنر ومشيتها على الدهان أو مثلا سبراى التنظيف للبوردات
    هل بيطلع الدهان ولا ثابت ؟
    وشكرا يا أستاذنا
    [CENTER][CENTER][SIGPIC][/SIGPIC]

[B][FONT=Impact][SIZE=3][COLOR=Navy]أعتذر منكم إخوانى الأعزاء لأننى لا أعتقد أننى سأقوم بأى مراجعات أخرى وحتى من الممكن ألا أتابع المنتدى العزيز مره أخرى وقد أتابعه من حين لأخر ... الله وحده أعلم
    عموما يكفينى أننى تشرفت بمعرفه الكثير من الأشخاص المحترمه من هذا المنتدى العظيم وأرجو أن يدوم الود سواء كنت قريبا أو بعيدا عن المنتدى
    وبالطبع هناك قله تمنيت أننى لم أكن تعرفت إليهم قط أطلب من الله أن يهديهم ويوفقهم
    وأرجو أن أكون قد إستطعت رد ولو شئ بسيط من الجميل لمنتدانا وما تعلمته منه على مر السنين السابقه
    شكرا لكل أعضاء عرب هاردويير ولكل من قدم لى مساعده عن قصد أو غير قصد[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][/CENTER]
    [/CENTER]

انا فعلا اديت وشين و اهتميت بكل واحد فيهم عشان الدهان يبقي عالي الجوده و ميتجرحش بسهوله السشوار بعد 5 او 6 ساعات من الوش التاني فقط

التنر بيطلع الدهان لكن كل ما ينشف اكتر بيطلع بصعوبه اكتر لدرجه انك ممكن تعوز تحك في نفس المكان كتير لحد ما تطلع اللون تماما سبراي البوردات معرفش ايه مكوناته لكنه غالبا غير مؤذي لانهماكيد عاملين حساب انه ممكن يطرطش هنا و لا هنا

و العفو علي ايه انا احب الاسئله و التفاعل في الموضوع اكتر من التهاني و التقييمات و كده

عضو ذهبي الصورة الرمزية vmidov

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Plutonium مشاهدة المشاركة
    انا فعلا اديت وشين و اهتميت بكل واحد فيهم عشان الدهان يبقي عالي الجوده و ميتجرحش بسهوله السشوار بعد 5 او 6 ساعات من الوش التاني فقط

التنر بيطلع الدهان لكن كل ما ينشف اكتر بيطلع بصعوبه اكتر لدرجه انك ممكن تعوز تحك في نفس المكان كتير لحد ما تطلع اللون تماما سبراي البوردات معرفش ايه مكوناته لكنه غالبا غير مؤذي لانهماكيد عاملين حساب انه ممكن يطرطش هنا و لا هنا

و العفو علي ايه انا احب الاسئله و التفاعل في الموضوع اكتر من التهاني و التقييمات و كده
    ألف شكر يا أستاذنا
    بس متأكد أنها ساعات مش دقائق :confused: لأن فى أفران العربيات العربيه بعد ماتترش على طول يخرج الراجل ويشغل الفرن ومتخرجش من الفرن إلا بعد مرحله التسخين
    [CENTER][CENTER][SIGPIC][/SIGPIC]

[B][FONT=Impact][SIZE=3][COLOR=Navy]أعتذر منكم إخوانى الأعزاء لأننى لا أعتقد أننى سأقوم بأى مراجعات أخرى وحتى من الممكن ألا أتابع المنتدى العزيز مره أخرى وقد أتابعه من حين لأخر ... الله وحده أعلم
    عموما يكفينى أننى تشرفت بمعرفه الكثير من الأشخاص المحترمه من هذا المنتدى العظيم وأرجو أن يدوم الود سواء كنت قريبا أو بعيدا عن المنتدى
    وبالطبع هناك قله تمنيت أننى لم أكن تعرفت إليهم قط أطلب من الله أن يهديهم ويوفقهم
    وأرجو أن أكون قد إستطعت رد ولو شئ بسيط من الجميل لمنتدانا وما تعلمته منه على مر السنين السابقه
    شكرا لكل أعضاء عرب هاردويير ولكل من قدم لى مساعده عن قصد أو غير قصد[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][/CENTER]
    [/CENTER]

لا ست ساعات لو نفخت بالسيشوار بعد ست دقائق لو سيشوارك قوي حيطير الدهان

افران العربيات حرارتها و طريقة شغلها غير الوسيله البدائيه اللي جت من تفكيري لما الرجل قالي ان في فرن في المرحله دي

تم اضافة صور دهان الداخل باللون الاسود في الصفحه الاولي

عضو فضي الصورة الرمزية wella1000

تسلم ايدك
    أنا نفسي أعمل كده عندي فيا ال 3DAurora من جوه برده

عضو فضي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Plutonium مشاهدة المشاركة
    تم اضافة صور دهان الداخل باللون الاسود في الصفحه الاولي
    لو لسه معملتش الجمب بتاع ال Case ممكن تعمله احمر من جوة :D
    PC1 : Intel Core I7 920 D0 + Gigabyte X58-UD3R + 6GB OCZ PC12800 + eVGA GTX275 + WD 1TB Black + Silverstone Zeus 750W + Antec 900 case

PC2:Intel Core i7 920 D0 3.8GHZ + Asus X58 P6T + 6GB OCZ PC12800 + XFX HD5870 + WD 1TB Black + Corsair TX850W+ HAF 922

PC3:Intel Core 2 E8400 C0 @ 3.6GHZ + Gigabyte EP31-DS3L rev 2.0 + 2X2GB Kingston DDR2 + Gigabyte HD4850 1GB OC Zalman + WD Blue 640GB HD + HEC 500W PSU +Gamma(350) case + Dell 19" LCD

عضو برونزي الصورة الرمزية EL-MARIACHY

حلوه أوى أخ بلوتونيوم مجهود رائع يارب تنبسط بيها
    [CENTER][FONT=lucida sans unicode][SIZE=4][B][COLOR=#B22222]>>> كرسى الأعتراف <<<[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    [/CENTER]
    [CENTER][FONT=franklin gothic medium][B][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=254978"][COLOR=#008000]الموضوع الموحد للإستفسارات البسيطة للأعضاء حول البطاقات الرسومية.[/COLOR][/URL][/SIZE][/B][/FONT]
    [/CENTER] [CENTER][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic] -----------------------------------[/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"]
    [/URL][/SIZE][/FONT][/B][I][B][FONT=book antiqua][SIZE=3][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=256185"][COLOR=#0000ff]Acer 27 3D vision ready + Nvidia 3D [/COLOR][COLOR=#008000]wireless[/COLOR][COLOR=#0000FF] & [/COLOR][COLOR=#008000]wired[/COLOR][COLOR=#0000FF] glasses + GTX 570 TWIN FROZR II[/COLOR][/URL][/SIZE][/FONT][/B][/I]
    [COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][FONT=verdana][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=253989"][COLOR=#0000ff][SIZE=2]Thermal-take Challenger Ultimate gaming keyboard >> REVIEW[/SIZE][/COLOR][/URL][/B][/FONT]

[/CENTER]
    [CENTER][COLOR=#4b0082][SIZE=3][B][URL="https://arabhardware.net/forum/showthread.php?t=251564"]ASUS XONAR DX unboxing and small review[/URL][/B][/SIZE][/COLOR][COLOR=#ff0000][SIZE=3][B][FONT=century gothic]
    [/FONT][/B][/SIZE][/COLOR][/CENTER][CENTER][SIZE=3][COLOR=#2f4f4f][FONT=times new roman]-----------------------[/FONT][/COLOR][/SIZE][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B][COLOR=Blue][I]
    ربي اسقي أمي الفرح دون اكتفاء - فإني احبها فلا تريني فيها بأسا يبكيني[/I][/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
    --------
    [/CENTER] [CENTER][FONT=Times New Roman][B][COLOR=Black][I][URL="https://www.arabhardware.net/forum/showthread.php?t=176384"][SIZE=3][COLOR=DarkGreen]طرائف و فكاهات مضحكه:D[/COLOR][/SIZE][/URL][/I][/COLOR][/B][/FONT]
    [/CENTER]

عضو فضي الصورة الرمزية Black-Edition

استاذ بلوتنيوم .... انا مليش دعوة بالكلام ده كله .... الى عاوز اعرفه هو الريموت الى فى الصورة بتاع ريسيفر Strong الى عليه الراجل السموووو ده :D:D:D

شغلك ماشاء الله ممتااااااااااااز:p

يــــــــــــــــــــــــارب

jOoLiAnOo

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wella1000 مشاهدة المشاركة
    تسلم ايدك
    أنا نفسي أعمل كده عندي فيا ال 3DAurora من جوه برده
    الله يبارك فيك يلا شد حيلك و اتوكل علي الله شكلها حيبقي احلي كتير

صفحة 4 من 5 الأولىالأولى 1 2 3 4 5 الأخيرةالأخيرة

المفضلات